مدیرکل انتقال خون استان آذربایجان غربی:

شبکه بهداشت و درمان بوکان، عامل تعطیلی پایگاه انتقال خون این شهرستان است

مدیرکل انتقال خون استان آذربایجان غربی، همکاری نکردن شبکه بهداشت و درمان بوکان را دلیل تعطیلی دو ساله پایگاه انتقال خون این شهرستان اعلام کرد.

مجتبی قهرمان رضائیه  مدیرکل انتقال خون استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،  گفت: پایگاه انتقال خون شهرستان بوکان که از سال ۱۳٨٨ به دلیل نداشتن چارت سازمانی با همکاری شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، زیر نظر مرکز انتقال خون مهاباد فعالیت خود را آغاز کرد، از مهر ماه سال ۱۳۹۵ به دلیل عدم همکاری شبکه بهداشت و درمان بوکان تعطیل شده است و هم اکنون سازمان انتقال خون، به صورت یک روز در هفته، در سازمان هلال احمر این شهرستان، اقدام به خونگیری از متقاضیان می‌کند.

وی افزود: در زمان تاسیس این پایگاه، شبکه بهداشت و درمان بوکان، متعهد به تامین پرسنل و مکان آن شده و هزینه آزمایشات، تهیه لوازم مصرفی، فرآوری و انتقال خون نیز به عهده‌ی سازمان انتقال خون استان بود که با وجود عملکرد چشمگیر این پایگاه در شهرستان بوکان، شبکه بهداشت و درمان از حداقل پتانسیل‌های خود برای ادامه فعالیت آن استفاده نکرده و باعث تعطیلی این پایگاه شد.

قهرمان رضائیه یادآور شد: در جریان سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان بوکان نیز خواستار حل این مشکل شدیم و همچنین انتقال خون استان برای بازگشایی پایگاه انتقال خون بوکان، مکاتبات و رایزنی‌های فراوانی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی استان و شبکه بهداشت ودرمان بوکان انجام داده است، اما تاکنون اقدامی عملی برای حل این مشکل از سوی این نهاد‌ها صورت نگرفته است.

مدیرکل انتقال خون استان تصریح کرد: این سازمان برای استخدام و بکارگیری سه نفر نیرو جهت بازگشایی پایگاه انتقال خون بوکان اقدام کرد که متاسفانه سازمان برنامه و بودجه استان به دلیل مشکلات اقتصادی دولت، از صدور مجوز آن خودداری نمود.

وی با بیان اینکه وجود پایگاه انتقال خون از نیاز‌های اساسی شهرستان بوکان به عنوان سومین شهر پرجمعیت استان است اظهار داشت: این سازمان با وجود تلاش‌های بسیار، به دلیل مشکلات اقتصادی دولت، موفق به اختصاص چارت سازمانی و یا استخدام نیرو برای پایگاه انتقال خون این شهرستان نشده است و در شرایط کنونی تنها راه بازگشایی این پایگاه، همکاری شبکه بهداشت و درمان است که در این صورت سازمان انتقال خون نیز کلیه هزینه‌های این پایگاه را به عهده می‌گیرد.

پایگاه انتقال خون بوکان پیش از تعطیل شدن، سه روز در هفته دایر بود و سالانه بیش از ۵ هزار نفر اهداکننده خون به آن مراجعه می‌کردند.

 

انتهای پیام/ی

 

فعالیت پایگاه انتقال خون بوکان

برچسب ها: بیمه ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.