بهترین راهکار برای مقابله با تحریم‌ها چیست؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای مقابله با تحریم‌ها در شرایط فعلی راهکاری را ارائه داد.

راهکار رئیس کمیسیون امنیت ملی برای مقابله با تحریم‌ها در شرایط فعلیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه «دشمنی‌های آمریکا و برخی بازیگردانان به سمت تحمیل فضای بحرانی به ایران است»، گفت: البته ایرانی‌ها بار‌ها بحران‌های مختلف را پشت سر گذرانده‌اند که قطعاً این مرحله هم با موفقیت پشت سر گذاشته می‌شود، اما لازم است جریان‌های سیاسی با پختگی به سمت وحدت حرکت کرده و در شرایط فشار در این راستا گام بردارد.

وی نمونه حرکت در راستای وحدت را گفتگو‌های شکل گرفته در مجلس بین جریانات مختلف دانست و توضیح داد: در این گفتگو‌ها لزوم پرهیز از کار‌های انحرافی و اختلافی و پرهیز از اختلافات مورد تأکید قرار می‌گیرد. همچنین اینکه باید در آینده به یکسری سازوکار‌ها و برنامه‌های مشترک برسیم. نیاز است این الگو در سطح کشور هم دنبال شود، چون ما با اقدامات ظالمانه مقامات آمریکا روبرو هستیم که اساساً سیاست‌شان ضربه زدن به توسعه جمهوری اسلامی و ملت ایران است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها می‌دانند که ایرانی‌ها در بدترین شرایط به فروش نفت نیاز دارند، اما اکنون اعلام کردند که می‌خواهند فروش نفت ایران را به صفر برسانند. آن‌ها مدعی هستند که تحریم‌هایشان مشمول غذا و دارو و فشار به مردم ایران نمی‌شود. حال اینکه به صفر رساندن فروش نفت همان فشار به مردمی است که نیازمند پول نفت هستند.

فلاحت پیشه با بیان اینکه «باید نخبگان به سازوکار‌هایی در شرایط فعلی برسند»، گفت: در شرایط فعلی باید تصمیم‌گیران متناسب با شرایط تحریمی اقداماتی را انجام دهند و در راستای وحدت حرکت کنند. لازم است قهرکرده‌ها و قهرزده‌ها به حوزه عمومی کشور برگردند. کسانی که مظلوم واقع شدند باید به کشور کمک کنند، چون هنوز بیشتر افراد با قدرت تصمیم‌گیری بالا از صحنه به دور هستند. باید به راهکار سیستماتیک برای مقابله با تحریم‌ها برسیم.

وی با یادآوری اینکه «محصولات پتروشیمی مشمول تحریم نمی‌شود»، گفت: می‌توان با تکیه بر تولید داخل و استفاده از ظرفیت‌های پتروشیمی، پالایشگاه‌ها و صنایع بزرگ محصولاتی را تولید و صادر کرد که قابل تحریم نیستند، اما متأسفانه بیشترین کارشکنی‌ها در چنین حوزه‌هایی انجام می‌شود که کشور به آن نیاز دارد.

فلاحت پیشه با بیان اینکه «در ساختار داخلی آمریکا جریانات قوی مخالف سیاست‌های ترامپ علیه ایران هستند»، گفت: آقای ظریف هم فعالیت‌هایش را مبتنی بر پرهیز از تنش‌زدایی قرار داده است، چون شرایط ایران با آمریکا خاص است که کشور‌های دیگر منتظرند که ما به رفع اختلاف برسیم حال اینکه روابط ایران و آمریکا میانجی‌پذیر نیست و بهترین راهکار نیز در داخل ایران جلوگیری از تصاعد بحران است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

راهکار رئیس کمیسیون امنیت ملی برای مقابله با تحریم‌ها در شرایط فعلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار