رعایت حریم رودخانه‌ها برای کاهش خسارات احتمالی سیل الزامی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: برای کاهش خسارات احتمالی از بروز سیل رعایت حریم و بستر رودخانه‌های کردستان الزامی است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، شهرام ملکی در جلسه کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان کردستان بر تلاش حداکثری اعضا برای جبران خسارات ناشی از سیل در فروردین جاری تاکید کرد وگفت: باید هرچه سریع‌تر برای ایجاد مسکن موقت خانوار‌های آسیب دیده از سیل اخیر در برخی مناطق استان اقدامات مقتضی صورت گیرد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر همکاری دستگاه‌های اجرایی متولی در بحث رسیدگی و امداد رسانی به مناطق آسیب دیده از سیل اخیر بر اهمیت تسهیل روند اداری صدور پروانه‌های ساختمان‌های آسیب دیده از این حادثه تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود خواستار تشکیل و برگزاری کارگروه کشاورزی برای جبران خسارت به بخش کشاورزی در مناطق سیل زده شد.

ملکی تسهیل در روند ارائه زیرساخت‌های اولیه و نیز نصب انشعاب رایگان به واحد‌های مسکونی آسیب دیده و دارای سابقه را ضروری برشمرد.

وی افزود: باید برای تأمین نیاز‌های معیشتی احتمالی ساکنین روستا‌های آسیب دیده و جبران خسارات ناشی از سیلاب در فروردین ماه سال جاری در برخی از شهرستان‌ها تدابیر لازم اندیشیده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تشکیل کارگروه‌های متناطر بازسازی و نوسازی به ریاست فرماندار در شهرستان‌های تابعه برای برآورد و جبران خسارت‌ها را از اولویت اصلی این کارگروه عنوان کرد.

ملکی در پایان خواستار اعلان فراخوان برای آگاهی آسیب دیدگان سیل اخیر جهت دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مراجعه به بنیاد استان شد.

انتهای پیام/م

ضرورت  صدور پروانه‌های ساختمان‌های آسیب دیده ازسیل درکردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.