مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد از تامین ۱۰۰ درصد نیاز بذری سورگوم کشور در شهرستان پارس آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی اکبر حسنیان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: شهرستان پارس آباد یکی از ۹ شهرستان استان اردبیل که به دلیل آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز نگین زمردین استان اردبیل بوده و ارتفاع آن از سطح دریا ۶۰ متر و سطح زیر کشت اراضی آبی شهرستان ۶۱ هزار و  ۷۰۱ هکتار با کشت و صنعت مغان و سطح زیر کشت اراضی دیم شهرستان ۶ هزارو ۳۶۸ هکتار با کشت و صنعت مغان است که جمع کل اراضی آبی و دیم شهرستان پارس آباد ۶۸ هزار و  ۶۹ هکتار می‌باشد.

وی افزود:سالانه درا ین شهرستان بیش از یک میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی تولید می‌شود که از لحاظ تنوع محصولات زراعی در سطح استان نمونه است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد در ادامه سخنان خود افزود: سالانه در این شهرستان ۱۰۰ درصد بذر سورگوم کشور تولید می‌شود و کلیه نیاز‌های داخلی کشور را به این محصول ارزشمند تامین می‌کند و از این لحاظ نیازی به واردات بذر سورگوم از خارج از کشور نیست.

حسنینان در ادامه سخنان خود افزود: سالانه ۸۰ درصد بذر ذرت هیبرید کشور نیز در این شهرستان تولید می‌شود که از همین لحاظ جایگاه ویژه و منحصر به فردی را در سطح کشور دارد.

انتهای پیام/ح

تولید بذر ذرت هیبرید کشور در پارس آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.