معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی:

توجه به پدافند غیر عامل در کشور ضروری است/ معماری نیاکان نباید فراموش شود

حسینی گفت:پدافند غیر عامل پایداری و تاب آوری شهر‌های ما را تضمین می‌کند، اگر این امر نباشد دچار خسارت‌های بسیار زیادی خواهیم شد.

توجه به پدافند غیر عامل در کشور ضروری است/ معماری نیاکان ایرانیان نباید فراموش شودبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در مراسم دست آموخته‌هایی از سیل با بیان اینکه خوشبختانه تمامی دستگاه‌های مرتبط و غیر مرتبط در سیل در این حادثه همکاری بسیار قوی داشتند، گفت: دستگاه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی هم در این حادثه پای کار بودند به طوریکه در جلسات ما همواره از نظرات تخصصی آن‌ها استفاده می‌شد.

وی با اشاره به اینکه این حادثه اگرچه خسارات و آثار بسیار بدی بر جای گذاشت، اما باعث ایجاد ظرفیت‌ها و منابع آبی کشور شده است، گفت: باید برکت و نعمتی که بارش باران برای کشور به وجود آورده است را قدر بدانیم، زیرا که این امر در آینده برای کشور بسیار مفید خواهد بود و آیندگان از آن استفاده خواهند کرد.

حسینی گفت: در استان لرستان، منطقه پل دختر و معمولان آسیب‌های قابل ملاحضه‌ای دیدند و بسیاری از مسیر‌ها و راه‌ها در این مناطق از بین رفت.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: توجه به خلیج فارس و اهمیت آن در تمام متون خارجی ذکر شده است.

وی گفت: در اوج ناراحتی و نگرانی مردم طراوت و نشاط بسیار خوبی در مسیر‌های کوهستانی و دشت‌های استان لرستان ایجاد شده  که برای ما بسیار لذت بخش  است.

حسینی افزود: در این حوادث باید به مسائل پدافند غیر عامل بسیار توجه کرد، زیرا که پدافند ارتباط استراتژی بین ۲ نقطه از کشور را ایجاد می‌کند و این موضوع تنها مربوط به جنگ نیست.

بیشتر بخوانید: هدر رفت ۴۰ میلیارد متر مکعب از آب‌های ورودی به کشور/ آب تالاب هامون به ۵ هزار هکتار افزایش یافت


معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: پدافند غیر عامل پایداری و تاب آوری شهر‌های کشور ما را تضمین می‌کند و اگر این امر نباشد ما دچار خسارت‌های بسیار زیادی خواهیم شد.

حسینی با یبان اینکه  سیل اخیر یک اتفاق نادر برای کشور ما بود گفت:در حالیکه ظرفیت‌های سد‌های ما ۱۳۰ میلیون متر مکعب است، ظرف ۷۲ ساعت ۱۰۰ میلیون متر مکعب ظرف آب وارد استان لرستان و خوزستان شد. در این حال مردم از ما توقع داشتند که خسارت‌های ناشی از آن را بتوانیم پیش بینی کنیم.

وی بیان کرد: چنین حادثه‌هایی حتی در کشور‌های مختلف دنیا هم قابل پیش‌بینی نیست، زیرا که چنین سیل‌هایی هر ۵۰۰ سال رخ می‌دهد و هیچ کشوری در این زمینه نمی‌تواند اقدامات لازم را پیش بینی کند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در شمال کشور بسیاری از واحد‌های مسکونی در بالاتر از سطح زمین بر روی شالیزار‌ها ساخته می‌شود، گفت: اجداد و نیاکان ما پیش بینی کرده بودند که واحد‌های مسکونی نباید بر روی زمین ساخته شود اما نسل‌های کنونی معماری گذشته را فراموش کرده و به دست آموخته‌های متناسب با اقلیم و زیست‌بوم بی‌توجهی کرده است.

حسینی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های جامعه مهندسی و نظام مهندسی استفاده کنیم، گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر در حوزه‌های مهندسی پیشرفت‌های خوبی داشته ایم و در حوزه نوسازی و بهسازی واحد‌های مسکونی هم اقدامات موثری انجام شده است.

وی تاکید کرد: باید مبحث ۲۲ را با جدیت و فوریت به مرحله اجرایی برسانیم و به توانایی‌های جامعه مهندسی کشور هم توجه کافی داشته باشیم.

انتهای پیام/
 

پدافند غیر عامل پایداری تاب آوری شهر‌های کشور ما را تضمین می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار