اجرای برنامه ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون در جهرم

برنامه پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون در شهرستان جهرم اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجید ارجمند معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به پوشش ایمن سازی این دانشگاه مانند سال‌های پیش با حضور ماموران واکسینه در شهر و روستا به صورت ۱۰۰ درصد گفت: هفته جهانی واکسیناسیون که از ۶ تا ۱۱ اردیبهشت ادامه دارد فرصت مناسبی است تا افراد به خصوص گروه‌هایی مانند کودکان، زنان سن باروری و سایر افراد جامعه به وضعیت واکسیناسیون خود بیشتر توجه و برای دریافت واکسن به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

وی بیان کرد: در کنار برنامه معمولی واکسیناسیون کودکان، واکسن مننژیت مشمولان خدمت سربازی، واکسن هاری، واکسن دوگانه بزرگسالان برای تمام گروه‌ها مانند دانش‌آموزان، سربازان، مادران باردار و واکسن هپاتیت و دوگانه برای زندانیان، آرایشگران، رفتگران، پرسنل بهداشتی برای اتباع خارجی نیز زده می‌شود.

ارجمند تصریح کرد: به منظور دستیابی به بهترین کیفیت و ایمنی در تزریق واکسن تلاش شده تا محیطی مناسب از لحاظ دما، نور و تزئینات در مراکز بهداشتی درمانی فراهم شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی جهرم اضافه کرد: واکسن‌ها و ایمن سازی نقش بسیار مهمی در سلامت جوامع یک قرن اخیر داشته اند و با گذشت  سه دهه از ریشه کنی آبله  و  تعداد موارد فلج اطفال، مرگ و میر جهانی سرخک نیز کاهش داشته است، و تعداد بیشتری از افراد واکسینه می‌شوند و به مرور فواید ایمن سازی از طریق حفاظت علیه آنفولانزا، مننژیت و سرطان شامل بالغان و نوجوانان می‌شود.

گفتنی است، هفته جهانی واکسیناسیون به منظور گرامی داشت و ترویج ایمن سازی در تمام نقاط دنیا برگزار می‌شود و شعار امسال این هفته محافظت جمعی است.

شهرستان جهرم در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اجرای برنامه واکسناسیون در جهرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار