لازمه توسعه شهر‌ها داشتن مدیریت یکپارچه شهری است

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: شورا‌ها باید پل ارتباطی بین مردم و دولت باشند و نقش مغفول مانده مدیریت یکپارچه شهری را انجام دهند.

ونوس عامری عضو شورای اسلامی شهر یزد در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با اشاره به اینکه تصویب قانون تشکیل شورا‌های اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی یکی از دستاورد‌های ارزشمند انقلاب اسلامی است، گفت: شورا‌ها باید پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت و دولت باشند و نقش مغفول مانده مدیریت یکپارچه شهری را انجام دهند چرا که لازمه توسعه شهر‌ها داشتن مدیریت یکپارچه شهری است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۷ در حدود یکصد و ۱۲ جلسه در کمیسیون بودجه و سرمایه گذاری شورای شهر تشکیل شده که حاصل آن تصویب نود مصوبه و بررسی نه پروژه سرمایه گذاری بوده است.

عامری همچنین از شهروندان خواست تا در جهت توسعه شهر و انجام پروژه‌های شهری با شهرداری مشارکت کنند.

وی راه اندازی سامانه شفافیت شهرداری و تشکیل کمیته حسابرسی و نظارت دقیق بر عملکرد شهرداری را از جمله اقدامات شورای پنچم دانست و عنوان کرد: این کمیته با تشکیل ۳۵ جلسه حساب سال‌های ۹۴ تا ۹۶، ده سازمان شهرداری و سال‌های ۹۵ و ۹۶ شهرداری را با دقت و وسواس بررسی کرده نقاط ضعف را شناسایی و راهکار‌های مورد نیاز در جهت رفع ایراد‌ها را طراحی و تصویب کرده است.

رئیس کمیسیون بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بیشترین برجستگی بودجه شورا در سال جاری را جدا سازی آب شرب از آب فضای سبز، جمع آوری روان آب هادر سطح شهر و کانالیزه مردن آن‌ها، توجه ویژه به برنامه‌های شهروند محورو ایجاد مکان‌هایی برای گرد هم آمدن شهروندان در سطح شهر و محلات دانست.

وی بررسی آسیب‌های اجتماعی و رسیدگی به زنان و کودکان آسیب دیده را از جمله اولویت‌های اجتماعی مهم شورای پنجم دانست و خاطر نشان کرد :برای زنان و کودکان آسب دیده زیر ساخت‌ها و مکان‌های ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود تا با یادگیری مهارت‌های لازم و انجام مشاوره‌های روانی و اجتماعی و برقراری امنیت خاطر برای این شهروندان ازآن‌ها حمایت کنند.

انتهای پیام/ی

شورا‌ها پل ارتباطی بین مردم و دولت باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار