کودکان کار و متکدیان در یزد جمع آوری می شوند

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر یزدگفت:جمع‌آوری کودکان کار و متکدیان بر عهده شهرداری گذاشته‌شده است اما نگه‌داری و تربیت آن‌ها بر عهده بهزیستی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر یزد در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  با اشاره به عمده وظایف شورای اسلامی شهر یزد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: بحث آسیب‌های اجتماعی در سند توسعه ششم تقسیم‌بندی شده است و تهیه زیرساخت برای کودکان کار و جمع‌آوری متکدیان بر عهده شهرداری گذاشته‌شده است اما نگه‌داری و تربیت آن‌ها بر عهده بهزیستی است.

ونوس عامری افزود: شورای اسلامی شهر یزد وظیفه خود می‌داند تا جایی که امکان دارد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به جامعه کمک کند؛ چراکه شهر یک موجود زنده بوده و کالبد نیست و شهرداری در مقابل کاهش آسیب‌های اجتماعی مسئولیتی آشکار و بی‌بدیل بر عهده دارد.

وی بر لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی با مشارکت شورای اسلامی شهر یزد تأکید کرد و گفت: در تلاشیم تا دریابیم که آسیب‌های اجتماعی استان یزد در چه جایگاهی قرارگرفته و چه روندی را طی کرده و درصددیم تا ریشه آسیب‌های اجتماعی را در استان یزد بخشکانیم.

عامری با اشاره به‌ضرورت در اولویت قرار گرفتن آموزش مهارت‌های اجتماعی در استان یزد، تصریح کرد: تصمیم ما بر این است که آموزش مهارت‌های اجتماعی را در اولویت کاری خود در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی قرار دهیم همچنین تصمیم ما بر این است که در راستای بحث آموزش و پیش ساختار نیز دارای عزمی جدی باشیم لذا در حال حاضر با خیرین مختلف مکاتباتی صورت گرفته تا یک مکانی برای کودکان کار، زنان آسیب‌دیده و مردمان بی‌خانمان در نظر گرفته شود که امید است تا نیمه دوم سال جاری ساخت آن آغاز شود.

وی ادامه داد: در خصوص آموزش مهارت‌های اجتماعی با گروه‌های کارشناسی صحبت‌هایی صورت گرفته و طرح و برنامه‌هایی هم در نظر گرفته و در حال بررسی است تا اینکه ما این آموزش‌ها را در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی آغاز کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت نقش خانواده‌ها در رفع مشکلات جوانان و کاهش آسیب‌های اجتماعی، اذعان کرد: امروزه آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان یک تهدید جدی سلامت روحی و روانی افراد جامعه را با خطر مواجه ساخته است لذا خانواده به‌عنوان مهم‌ترین سیستم اجتماعی شیوه‌های تربیتی، نقش بسیار مهم و بی‌بدیلی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بر عهده دارد.

عامری ادامه داد: نه‌تن‌ها در جامعه  بلکه در کل جوامع، زنان محور اصلی شکل‌گیری مدیریت خانواده هستند و مدیریت هماهنگی بین خانواده و جامعه از بین می‌رود.

انتهای پیام/ی

آسیب‌های اجتماعی یک تهدید جدی سلامت روحی و روانی بر افراد جامعه

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار