ساخت پنج فرهنگسرا و پنج ورزشگاه در دستور کار شورای اسلامی شهر یزد درسال جدید

رئیس شورای اسلامی شهر یزدگفت:در سال جاری ساخت و به‌کارگیری پنج فرهنگسرا و پنج ورزشگاه در دستور کار شورای شهر یزد قرارگرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛ رئیس شورای اسلامی شهر یزد  در سال جدید، اجرای طرح‌های فرهنگی را دارای اهمیتی ویژه برشمرد و گفت: در سال جاری ساخت و به‌کارگیری پنج فرهنگسرا و پنج ورزشگاه در دستور کار شورای اسلامی شهر یزد قرارگرفته است.

غلامعلی سفید افزود: یکی از پایدارترین و مستقل‌ترین عرصه‌های اقتصادی، اشتغال در صنعت گردشگری است، رهبر معظم انقلاب سال جاری را سال حمایت از کالای ایرانی نامیدند، لذا شورای اسلامی شهر یزد در نظر دارد در راستای تحقق فرمان‌ها رهبر انقلاب با احیای بافت تاریخی شهر یزد، صنعت گردشگری یزد را توسعه و رشد دهد چراکه این صنعت درون‌زا بوده و کلیه ملزومات آن از منابع داخلی تأمین خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: با توسعه صنعت گردشگری در یزد علاوه بر جلوگیری از هدر رفت منابع آب استان و نیز بهره‌وری از اقلیم استان می‌توان صنعتی پایدار و البته پررونقی را در یزد ایجاد نمود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد توسعه زیرساخت‌های گردشگری در جهان شهر یزد را از اولویت‌های اصلی شورای شهر یزد در سال ۹۷ اعلام کرد.

استاندار اسبق یزد تصریح کرد: بافت تاریخی یزد دارای کوچه‌ها و فرعی‌هایی بوده که قابلیت ترافیک خودرویی را ندارند لذا لازم است تا با تغییر ترافیک و گسترش استفاده از پیاده‌رو‌ها و دوچرخه برای عبور و مرور در این بافت ارزشمند، مشکلات را به‌سادگی کنار گذاشت.

سفید ادامه داد: کنار گذاشتن خودرو‌های شخصی و بهره‌وری از دوچرخه و حمل‌ونقل عمومی نه‌تن‌ها بافت شهر را حفظ کرده بلکه تأثیری چشمگیر در ارتقای سلامت روحی و جسمی شهروندان و نیز حفظ هوای پاکیزه در جامعه خواهد داشت، البته لازم به ذکر است که تجهیز امکانات شهری اعم از سرویس‌های بهداشتی عمومی، مسیر‌های مناسب دوچرخه‌سواری و مسائلی در این راستا در دستور کار شورا شهر قرار دارد.

این مقام مسئول حضور بخش خصوصی را برای توسعه شهر لازم دانسته و بیان کرد: باید با مدیریت مناسب و استفاده صحیح از شرایط، امکان حضور بخش خصوصی در این عرصه فراهم شود، با فعالیت بخش خصوصی است که کار‌ها ناتمام به نتیجه رسیده و امکانات مدرن و پربازده به‌سوی شهر سرازیر می‌شوند.

وی تأکید کرد: باید به نحوی عمل کرد تا عرصه برای فعالیت بخش خصوصی فراهم‌شده و مدیران این بخش با خیالی آسوده به خدمات‌رسانی به مردم ادامه دهند و البته بخش خصوصی نیز باید با ارائه برنامه‌ها و خدمات مناسب اعتماد مردم و مسئولان را فراهم آورد تا به یاری خداوند شهری پیشرو و درخور مردم و شهر جهانی یزد داشته باشیم.

انتهای پیام/ی

اجرای طرح‌های فرهنگی درسال جدید دریزد

برچسب ها: شورای شهر ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار