پرداخت بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برای احداث واحد‌های گردشگری روستایی استان یزد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری یزد گفت: در راستای کمک به توسعه گردشگری روستایی تاکنون ۱۶ خانه بوم‌گردی در مناطق روستایی یزد تجهیز شده است.

پرداخت بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برای احداث واحد‌های گردشگری روستایی استان یزد مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری یزد در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  با تأکید بر اینکه سیاست، محور و اولویت دفتر امور روستایی و شورا‌های استان یزد بر رونق گردشگری روستایی است گفت: در سال جاری در همین راستا بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری روستایی اهتمام ویژه‌ای صورت می‌گیرد چراکه اعتقاد ما بر این است که بحث گردشگری روستایی می‌تواند ضامن اشتغال و پویایی در روستا‌های استان یزد باشد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه روستایی در استان یزد، گفت: اخیراً به‌صورت تقریبی ۱۶ مورد خانه‌های بوم گردی در روستا‌های استان یزد تجهیز شده‌اند؛ همچنین درصدد این هستیم تا تسهیلات متقاضیان احداث خانه‌های بوم گردی در روستا‌ها اعطا شود.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به احداث واحد‌های گردشگری روستایی استان یزد پرداخت‌شده است و در جهت تجهیز ناوگان حمل‌ونقل گردشگری روستایی، ۱۱ دستگاه ون گردشگری به این امر اختصاص‌یافته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری یزد بابیان اینکه اولویت و محور توسعه روستا‌ها تجهیز و تأسیس خانه‌های بوم گردی و اماکن گردشگری است، اظهار داشت: ون‌های گردشگری به روستا‌های درخواست‌کننده اعطا می‌شود که در این راستا به شهرستان‌های ابرکوه، خاتم، اردکان و تفت ون‌های گردشگری اعطاشده است.

یارمند افزود؛ همچنین ۱۰ درصد از کل تسهیلات واحد‌های اشتغال پایدار روستایی به بخش گردشگری روستایی و همچنین ۱۰ درصد هم به صنایع‌دستی روستایی اختصاص‌یافته است.

انتهای پیام/ی

توسعه زیرساخت‌های گردشگری روستایی در استان یزد

 

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار