مکنزی: برای مهار ایران در عراق خواهیم ماند

ژنرال کنت مکنزی، رئیس گروه تروریستی سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) مدعی شد حضور نظامی این کشور در عراق با هدف مهار ایران و به صورت بلندمدت ادامه خواهد یافت.

مکنزی: برای مهار ایران در عراق خواهیم ماندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ژنرال کنت مکنزی، فرمانده گروه تروریستی سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) مدعی شد حضور نظامی این کشور در عراق با هدف مهار ایران و به صورت بلندمدت ادامه خواهد یافت.

مکنزی فرمانده گروه تروریستی سنتکام که به منطقه سفر کرده است، در مصاحبه با اسکای نیوز عربی، بار دیگر ادعای مبارزه کشورش با تروریسم را مطرح کرد و همچنین درباره آنچه تهدید ایران در منطقه نامید، سخن گفت.

وی ادعا کرد: «ایران تروریسم را به منطقه و جهان صادر می‌کند و یک خطر بلند مدت محسوب می‌شود و آمریکا و نیرو‌های سنتکام نیز حضور خود را در منطقه برای بلندمدت خواهند داشت تا با ارتباط و همکاری با همپیمانان و دوستان منطقه‌ای خود، اتحاد در مقابل تهدیدات ایران را تضمین کنیم.»

فرمانده نیروی تروریست سنتکام همچنین مدعی شد که آمریکا امکانات و توان لازم برای آنچه مهار ایران نامید، دارد.

این مقام نظامی آمریکا در مصاحبه‌ای دیگری با شبکه عربی الحره آمریکا مستقر در عراق، نیز مدعی شد که مذاکرات با بغداد در مورد ادامه حضور طولانی مدت نیرو‌های آمریکایی در این کشور درحال انجام است.

وی بار دیگر سخنان چند ماه پیش ترامپ مبنی بر حضور در عراق برای زیرنظر داشتن ایران را تکرار کرد و گفت: «می‌دانیم که عراق همسایه ایرانی است که اقدام به فعالیت‌های مخرب و مضر در منطقه می‌کند تنها دلیل حضور ما در عراق نیز محدود کردن ایران در این زمینه است.»

مکنزی بدون توجه به اظهارات و هشدار‌های مقامات عراقی مبنی بر مغایرت این نوع ماموریت‌ها با قانون اساسی عراق، توافقنامه امنیتی میان بغداد و واشنگتن و همچنین ماموریت‌های ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا، در عین حال مدعی شد هرآنچه که در عراق انجام می‌دهیم بر اساس احترام به حاکمیت عراق خواهد بود و به عراقی‌ها در تکمیل بازسازی نهاد‌های خود کمک خواهیم کرد.

فرمانده نیرو‌های تروریست سنتکام همچنین گفت: «ما همیشه آماده دفاع از خود و در حالت آماده باش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که از سوی دیگران مورد حمله قرار نخواهیم گرفت.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
ساک هاتون آماده کنید که خود مردم عراق شما اشغال گران بیرون خواهند کرد
آخرین اخبار