مردم موزامبیک از بیم سیلاب‌های بزرگ به بالای تپه‌ها پناه بردند

مقامات موزامبیک در حالی از مردم خواستند برای مقابله با سیل‌های عظیم به بالای تپه‌ها پناه ببرند که بارش شدید باران در این کشور بعد از طوفان و گردباد فاجعه بار کنت، به شدت ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فرانس ۲۴، مقامات موزامبیک از مردم خواستند برای مقابله با سیل‌های عظیم، به بالای تپه‌ها پناه ببرند.

بارش شدید در موزامبیک بعد از طوفان و گردباد فاجعه بار کنت، به شدت ادامه دارد و مردم در انتظار سیلاب‌های بزرگ روز‌های پرالتهابی را می‌گذرانند و شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند.

بر اساس گزارش‌ها، بارش باران در موزامبیک چند روز است که متوقف نمی‌شود. افزایش سطح آب بالاخص مردم ساکن نواحی ساحلی در شمال این کشور را از بروز سیلاب‌های بزرگ نگران کرده است.

به گفته مقامات موزامبیک دستکم ۲۰۰ هزار نفر در معرض خطر جدی قرار دارند و تاکنون در اثر باران و سیلاب ۳۳۰۰ خانه ویران شده یا آسیب دیده‌اند.

یک مغازه‌دار موزامبیکی می‌گوید: «امروز صبح باران سیل‌آسایی آمده است اما تصمیم گرفتم مغازه‌ام را باز کنم. مردم به نان نیاز دارند. من تمام تلاشم را می‌کنم.»

فرانس ۲۴ افزود موزامبیک دومین بار در طول یک ماه با بلایای طبیعی طوفان و سیل مواجه می‌شود. بر اساس اعلام «برنامه جهانی غذا» این بار این نگرانی وجود دارد که شدت و حجم بارش باران دو برابر دفعه اول باشد و در نتیجه خسارات و تلفات بزرگ‌تری ایجاد کند.

مقامات موزامبیک ناتوان از مقابله با این فجایای طبیعی، از مردم خواسته‌اند به بالای تپه‌ها پناه ببرند تا سیلاب به آن‌ها آسیب نرساند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار