تحصیل بیش از ۱۳ هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی

سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۱۳ هزار و ۳۶ دانش آموز در مدارس شبانه روزی استان در حال تحصیل هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، بدخشان سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۱۰۵ آموزشگاه شبانه روزی در استان وجود دارد، گفت: شش هزار و ۴۰۰ دانش آموز خوابگاهی نیز در خوابگاه‌های استان حضور دارند و از امکانات خوابگاه بهره مند می‌شوند.
وی در رابطه با خوابگاه‌های متوسطه اول، افزود: ۳۹ خوابگاه در مقطع متوسطه اول، ۴۷ خوابگاه در مقطع متوسطه دوم و مابقی خوابگاه‌ها مختص به فنی و حرفه‌ای و کاردانش هستند.
به گفته وی در مقطع متوسطه اول ۱۹ خوابگاه پسرانه، ۲۰ خوابگاه دخترانه، در مقطع متوسطه دوم ۲۹ خوابگاه پسرانه، ۲۸ خوابگاه دخترانه و در کاردانش ۳۶ خوابگاه پسرانه و یک خوابگاه دخترانه در استان در حال فعالیت هستند.
بدخشان اظهار کرد: خانواده‌ها بر اساس دغدغه‌ای که دارند به خصوص خانواده دانش آموزان دختر، سخت‌تر موافقت می‌کنند که دانش آموزان در خوابگاه‌ها حضور داشته باشند و این مسئله خودش می‌تواند یکی از علل گرایش خانواده‌های روستایی به شهر باشد.
وی با تاکید براینکه اگر این فرهنگ سازی در برخی مناطق محروم انجام شود که فرزندان خود را به خوابگاه‌های دانش آموزی بفرستند، می‌تواند از شهرنشینی جلوگیری کند، تصریح کرد: اگر این کار انجام شود به طور قطع کیفیت‌های آموزشی نیز افزایش پیدا می‌کند و همان دانش آموزان نیز می‌تواند در آینده به عنوان نیرو‌های بومی منطقه استفاده شوند.
انتهای پیام/ط


تحصیل دانش آموزان در مدارس شبانه روزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.