برگزاری مراسم سالروز تولد مولف فرهنگ لغت معین در آستانه اشرفیه

مراسم سالروز تولد دکتر معین مولف فرهنگ لغت معین امروز در آستانه اشرفیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شیرین کام، دبیر ادبیات مدرسه نوراندیشه آستانه اشرفیه گفت: به مناسبت سالروز تولد دکتر معین مولف فرهنگ لغت معین جمعی از دانش آموزان این واحد آموزشی با حضور در آرامگاه وی یاد و خاطره این مفاخر بزرگ را گرامی داشتند.

وی افزود: دانش آموزان در زمان زنگ درس ادبیات فارسی به آرامگاه این استاد زبان و ادبیات فارسی رفتند و زندگینامه و آثار این اندیشمند گیلانی را مرور کردند.

دبیر ادبیات مدرسه نوراندیشه آستانه اشرفیه، هدف از این کار را آشنایی دانش آموزان با مفاخر گیلان عنوان کرد و گفت: دکتر محمد معین به عنوان اولین دکترای زبان و ادب فارسی و مولف ده‌ها کتاب و مقاله در زمینه ادبیات فارسی اهمیت ویژه‌ای برای ایران و گیلان دارد.

شیرین کام افزود: دکتر معین نهم اردیبهشت ۱۲۹۷ در شهر رشت بدنیا آمد و پس از طی مدارج علمی در سال ۱۳۲۱ در سن ۲۴ سالگی به عنوان اولین نفر در ایران توانست دکترای زبان فارسی را کسب کند.

وی گفت: تالیف فرهنگ ۶ جلدی فارسی معین، مدیریت و چاپ لغت نامه دهخدا و ده‌ها تالیف، ترجمه و تصحیح متون فارسی از مهم‌ترین آثار علمی وی است.

دبیر ادبیات مدرسه نوراندیشه آستانه اشرفیه تصریح کرد: دکتر محمد معین ۱۳ تیرماه ۱۳۵۰ پس از ۴ سال و ۹ ماه بیهوشی ناشی از خستگی مفرط درگذشت و بنابر وصیت خودش در آستانه اشرفیه در کنار رودخانه حشمت رود به خاک سپرده شد.

 

انتهای پیام/م.ع

گرامیداشت سالروز تولد مولف فرهنگ لغت معین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.