بهره برداری ۳ طرح بزرگ عمرانی و شهری در بیرجند

۳ طرح عمرانی و خدماتی شهرداری بیرجند به مناسبت ۹ اردیبهشت روز شورا‌ها و با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  بازگشایی معبر ۳۰ متری فرزان بیرجند، افتتاح پل موسی بن جعفر، بهره برداری ۳ طرح بزرگ عمرانی و شهری در بیرجندافزایش ۳۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان درون شهری و زیبا سازی میدان توحید بیرجند سه طرحی بود که با اعتبار ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

جاوید شهردار بیرجند در مراسام افتتاح  طرح‌ها ی عمرانی گفت: بهسازی بافت فرسوده فرزان از سال ۱۳۸۴ شروع شد و بر اساس قولی که به شهروندان دادیم در کمتر از یک سال از پیشرفت ۱۰ درصدی به ۱۰۰ درصدی رسید و افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه برای این طرح بزرگ عمرانی شهر بیرجند در مجموع ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. افزود: افتتاح این طرح به روان سازی ترافیک خیابان جمهوری کمک و سه راه اسدی را به محله موسی بن جعفر متصل می‌کند.

جاوید همچنین با اشاره به اضافه شدن ۳۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان درون شهری بیرجند ادامه داد: از این تعداد ۱۸ دستگاه اتوبوس و ۶ دستگاه مینی بوس نو و استاندارد هستند و ۶ دستگاه اتوبوس هم بازسازی شده است.

شهردار بیرجند از هزینه ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ تومانی برای خرید این اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها خبر داد و بیان کرد: با افزوده شدن این خودروها، ناوگان حمل ونقل سنگین بیرجند به ۱۰۰ دستگاه افزایش یافت و میانگین عمر آن‌ها از ۱۳ به ۸ سال کاهش پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: این خودرو‌ها دارای استاندارد یورو ۴ هستند از شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان خواست سوخت یورو ۴ مورد نیاز مخازن اتوبوسرانی بیرجند را تامین کند.

استاندار خراسان جنوبی هم در این مراسم با تشکر از شهرداری و شورای شهر بیرجند در اجرای طرح‌های عمرانی و زیباسازی شهری گفت:امسال اولویت دولت توجه به زیبا سازی و توسعه زیرساخت‌های شمال شهر بیرجند است تا مردم این منطقه هم از امکانات بیشتر شهری بهره‌مند شوند.

رئیس شورای شهر بیرجند هم گفت: پارسال ۵۹ درصد بودجه شهرداری بیرجند صرف زیبا سازی و توسعه خدمات شهری و عمرانی بیرجند شد.

تقی زاده افزود: در سال ۹۸ هم شاهد افتتاح میدان اجتماعات، باغ ملی، فرهنگسرای شهر در تقاطع بلوار شهید صیاد شیرازی، بخشی از پارک جنگلی، پیاده راه‌های خیابان‌های جمهوری، انقلاب و کارگران و پارکینگ طبقاتی خیابان حکیم نزاری بیرجند خواهیم بود.

انتهای پیام / ط ا

 هزینه کرد بیش از ۱۲ میلیارد میلیون تومان در طرح های عمرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.