آذری جهرمی در نشست خبری مشترک با وزیر ارتباطات ترکیه:

تحریم اینترنت از سوی آمریکا تاثیری در روابط دیتای ایران و ترکیه ندارد

وزیر ارتباطات گفت: با ایجاد اینترنت مستقیم بین ایران و ترکیه، تحریم اینترنت از سوی آمریکا در روابط دیتای دو کشور بی‌تاثیر شده است.

...............به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جاهد توران وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه در نشست خبری مشترک با محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان ضمن ابراز تاسف برای حادثه سیل در استان‌های مختلف ایران، گفت: من امیدوارم همکاری‌های ایران و ترکیه به عنوان دو کشور دوست و همسایه گسترش یابد.

وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه ادامه داد: در ماه دسامبر شورای عالی همکاری دو کشور به ریاست روسای جمهور ایران و ترکیه برگزار شد و ما هم به عنوان وزرای ارتباطات دو کشور وظایف خود در حوزه مسئولیت خودمان را با تمام قوا به پیش می‌بریم. من برای شرکت در هشتمین کمیسیون مشترک حمل و نقل به ایران آمده‌ام، اما برای ارتباطات نیز تصمیم گرفتم با آقای جهرمی دیداری داشته باشم.

وی در ادامه اضافه کرد: ما تفاهم کردیم برای حل مشکلات ارتباطات و فناوری اطلاعات بین دو کشور گام‌هایی برداریم، امیدوارم موجب خیر و برکت باشد؛ همچنین از مهمان‌نوازی شما تشکر می‌کنم.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری مشترک با وزیر ارتباطات ترکیه ضمن ابراز تشکر از همدردی مردم و دولت ترکیه در حادثه سیل اخیر کشورمان گفت از مواضع اصولی ترکیه در قبال اقدام اخیر آمریکا در تروریست نامیدن ارتش رسمی کشور یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محکومیت فعالیت‌های رژیم اشغالگر قدس که جزء مواضع اصولی ترکیه است، تشکر می‌کنم.

آذری جهرمی در ادامه گفت مذاکرات بسیار خوبی روی محور‌های مختلف داشتیم و ظرفیت‌های بالقوه زیادی در حوزه‌های دوجانبه و چندجانبه وجود دارد، بخشی از این مسائل به ارتباطات مربوط می‌شود و بخشی دیگر به زیرساخت‌های سایر حوزه‌ها مرتبط است.

وزیر ارتباطات کشورمان در ادامه تاکید کرد روابط بسیار سازنده‌ای با دولت ترکیه داریم که هیچ وقت تحریم‌ها روی آن‌ها اثر نگذاشته است. مسائل مربوط به ترانزیت رو به گسترش است و همچنین توافق‌های خوبی در زمینه امنیت سایبری صورت گرفته است و امروز به دنبال توسعه همکاری‌ها در زمینه فناوری اطلاعات هستیم و از شرکت‌های استارتاپی ترکیه برای شرکت در نمایشگاه الکامپ تهران دعوت به عمل آمده است. آقای وزیر و و همکارانش هم دعوت ما را پذیرفتند که در نمایشگاه حضوری فعال داشته باشند، ما هم در نمایشگاه‌های ترکیه به زودی فعال خواهیم داشت.

وی در ادامه افزود مهمترین بحثی که مطرح شد یک پیمان چهار جانبه میان ایران، ترکیه، آذربایجان و روسیه برای توسعه بازار فناوری اطلاعات بود که این دیدار در جهت رفع موانع آن تاثیر بسزایی داشت. در آینده با گسترش حوزه‌های همکاری فناوری اطلاعات در زمینه‌های توریسم و زمینه‌های دیگری که به زیرساخت فناوری اطلاعات احتیاج دارند، گام‌های موثری برداشته خواهد شد.

آذری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره بی اثر کردن تحریم‌ها در روابط دو کشور گفت: در تجربه قبلی، شاهد بودیم که بر اثر تحریم‌ها بعضی از روابط مالی و بین‌الملل ما با کشور‌های دنیا دچار اختلالاتی شد، البته همان زمان هم روابط ما با شرکت‌های ترکیه مشکلی نداشت و سیاست ما برای بی اثر کردن تحریم اینترنت این بود که روابط خود با کشور‌های همسایه را به صورت دوجانبه تقویت کنیم و به همین دلیل الان با کشور ترکیه به صورت مستقیم ارتباط اینترنتی داریم، این یعنی تحریم‌های یک جانبه یک کشور در روابط دیتای ایران و ترکیه تاثیری ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار