سریلانکا برای مقابله با تروریسم از هند کمک خواست

گفته می‌شود مقامات سریلانکا پس از حملات خونبار اخیر در این کشور از مقامات هند خواسته‌اند کماندوهای ضد تروریسم به آنجا اعزام کنند.

سریلانکا از هند کماندو‌های ضد تروریست می‌خواهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، روزنامه «اکونومیک تایمز» هند امروز (دوشنبه) در گزارشی نوشت در میان عملیات گسترده جستجو در سراسر سریلانکا و جمع‌آوری اطلاعاتی درباره احتمال حملات تروریستی بیشتر در این جزیره، مقامات سریلانکا به طور غیررسمی از هند خواسته‌اند کماندو‌های ضد تروریسم حرفه‌ای خود را برای انجام عملیات و همچنین تحقیق در مورد سلول‌های محلی تروریسم به این کشور اعزام کند.

بنابر گزارش‌ها، پس از حمله روز جمعه در سریلانکا که در آن ۱۵ نفر کشته شدند تیمی از کماندو‌های ضد تروریسم «ان اس جی» هند در جنوب شهر چنای این کشور به حالت آماده‌باش درآمدند. این حمله در شهر ساحلی کالمونای در ناحیه آمپرای سریلانکا صورت گرفت.

اکونومیک تایمز به نقل از یک مقام از وزارت کشور هند نوشت: «با توجه به مهارت گروه ان اس جی در تحقیقات پس از انفجار، از آن‌ها خواسته شده است به حالت آماده باش درآیند. گروه بالادست آن‌ها از دهلی‌نو به کمک خواهد آمد».

این مقام وزارت کشور هند در ادامه افزود: «تصمیم نهایی برای اعزام این گروه از کماندو‌ها به کشور همسایه توسط وزارت امور خارجه هر دو کشور اتخاذ خواهد شد».

روز یکشنبه هفته گذشته همزمان با برگزاری مراسم عید پاک مسیحیان، هشت انفجار در نقاط مختلف پایتخت سریلانکا بیش از ۲۵۰ کشته و ۵۰۰ زخمی برجای گذاشت. روز جمعه نیز بر اثر سه انفجار در اطراف شهر کالمونای واقع در شرق سریلانکا ۱۵ نفر کشته شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار