در نشست هم اندیشی مجمع کارآفرینان با وزیر اقتصاد مطرح شد؛

بررسی موانع در مسیر رونق تولید/بکارگیری نتایج جلسات با مجمع کارآفرینان در سیاستگذاری ها

وزیر اقتصاد بر لزوم بکارگیری نتایج جلسات با کارآفرینان و بخش خصوصی در تصمیم گیری ها و سیاستگذاری ها تاکید کرد.

بررسی موانع در مسیر رونق تولید/بکارگیری نتایج جلسات با مجمع کارآفرینان در سیاستگذاری هابه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین نشست هم اندیشی مجمع کارآفرینان ایران با وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

فرهاد دژپسند در این نشست که در محل این وزارتخانه برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: نشست های هم اندیشی با مجمع کارآفرینان ایران، جلسات نمایشی و نمادین نیست و تلاش مجموعه وزارت اقتصاد این است که این جلسات به نتایج مثبت و اثرگذاری منتهی شود.

وی تصریح کرد: درست مانند فرایندی که در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی طی  می شود، در آن شورا، مسایل و مشکلات بخش خصوصی مطرح و مصوبات آن در دولت طرح می شود ولی موضوعات این نشست کلان تر است.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: اینگونه جلسات کمک می کند بطور مستقیم و از نزدیک مسائل کارآفرینان را شناسایی و راه حل ها را عملیاتی و اجرایی کنیم.


بیشتر بخوانید: دژپسند: مولد سازی دارایی‌های دولت از اولویت‌های وزارت اقتصاد/ پورابراهیمی: طرح مالیات بر عایدی روی میز هیئت رئیسه مجلس قرار گرفت


در این جلسه فعالان اقتصادی و کارآفرینان از برخی مشکلات در مسیر رونق تولید گفتند و راهکار‌های خود را برای بررسی و رسیدگی در وزارت اقتصاد به منظور تسهیل فرآیند تولید و صادرات مطرح کردند.

محمد رضا دیانی رئیس مجمع کارآفرینان از وزیر اقتصاد خواست تا دولت برای عبور از پیچ تاریخی فعلی از پیشرانه‌های بخش خصوصی که تجربه کافی در زمینه تولید دارند به عنوان همکار دولت استفاده کند.

فعالان بخش خصوصی در این نشست مالیات بر ارزش افزوده را یکی از مشکلات بر سر راه برخی واحد‌های تولیدی عنوان کردند و تاکید داشتند باید از قاچاق کالا بیش از پیش جلوگیری شود تا کالا‌های داخلی بهتر در بازار عرضه شود.

مشکلاتی از جمله موانع ترخیص کالا‌ها از گمرک بخشنامه‌های متعددی که مانع از صادرات برخی کالا‌ها می‌شود از مشکلات و مسائل دیگری بود که کارآفرینان و فعالان اقتصادی به آن پرداختند.

در این جلسه تاکید کارآفرینان بر ارائه راهبرد واحدی برای توسعه تولید و حمایت از کارآفرینان و همچنین بهبود محیط کسب و کار و اخذ مالیات از کسب و کار‌های رقیب تولید بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار