نشست هم اندیشی و برنامه ریزی هیئت‌های کبدی تهران

نشست هیئت‌های کبدی استان تهران با وجود غیبت تعداد زیادی از روسای هیئت‌های شهرستان‌ها برگزار شد.

نشست هم اندیشی و برنامه ریزی هیئت‌های کبدی تهرانبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، نشست هم اندیشی و برنامه ریزی هیئت‌های کبدی استان تهران در حالی برگزار شد که غیبت بسیاری از روسای هیئت‌های شهرستان‌های تهران از حواشی اصلی آن بود به طوری که از بین ۱۹ نفر از روسای هیئت‌های کبدی شهرستان ها، تنها رئیس ۴ هیئت در این نشست حاضر شدند.

زرگر رئیس ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل استان تهران، با انتقاد از عدم حضور روسای هیئت‌ها اظهار کرد: توقع داشتم این جلسه حداقل با حضور ۳۰، ۴۰ نفر از اعضا تشکیل شود، به هر حال فردی که به عنوان رئیس یک هیئت منصوب می‌شود باید در جلسات شرکت کند و اگر هم عذر موجهی برای غیبت دارد باید غیبت خود را از قبل اطلاع بدهد. ما ۱۹ هیئت داریم و دوست داریم که همه روسای هیئت‌ها در جلسات حضور داشته باشند.

مثلا مسئولان برخی از شهرستان‌ها که ظرفیت بسیار خوبی در کبدی دارند و باید در کارشان فعال‌تر باشند را اینجا نمی‌بینم، اگر رئیس هیئت استان به ما گزارش بدهد که رئیس هیئت‌های شهرستان ها، آن طور که باید همکاری نمی‌کنند، از آن‌ها دعوت می‌کنیم به اداره کل بیایند و پاسخگو باشند که چرا در جلساتی به این مهمی که سیاست‌ها و برنامه‌های هیئت‌ها تبیین می‌شود شرکت نمی‌کنند، همانطور که در گذشته هم این کار را کردیم و در این زمینه با هیچ کسی رودربایستی نداریم. امروز اماکنی در اختیار هیئت‌ها قرار دارد که باید برای پیشرفت کبدی مورد استفاده قرار بگیرد و محصول کار حوزه و شهرستان‌ها به هیئت استان منتقل شود تا در قالب تیم تهران در مسابقات کشوری شرکت کنند و از همین مسابقات به تیم ملی برسند.

زرگر در خصوص اهمیت ورزش قهرمانی بیان کرد: سیاست‌های حاکم بر ورزش تهران در دو بخش ورزش قهرمانی و ورزش همگانی خلاصه می‌شود، برای ورزش قهرمانی، هر سال بخشنامه‌هایی به هیئت‌ها ابلاغ می‌کنیم و جلساتی را با روسا برگزار می‌کنیم تا به آن اهدافی که درباره فعالیت‌های هیئت‌های ورزشی مدنظر اداره کل وزارت ورزش است، برسیم. در پایان هر سال فعالیت هیئت‌ها توسط اداره کل وزارت ورزش ارزیابی می‌شود و وزارت ورزش نیز عملکرد ادارات کل را بررسی می‌کند و مهم‌ترین شاخصه‌ای که در ارزیابی‌ها وجود دارد ورزش قهرمانی است البته ورزش همگانی هم از اهمیت بالایی برخوردار است، اما چیزی که به ادارات کل استان‌ها امتیاز می‌دهد و در رده بندی کشوری آن‌ها تاثیر دارد، فعالیت هیئت‌ها در ورزش قهرمانی است.

وی در ادامه گفت: هیئت‌های ورزشی استان تهران نسبت به دیگر استان‌های کشور از مزیت‌ها و امکانات بیشتری برخوردارند و انتظار می‌رود به همان اندازه‌ای که تهران نسبت به استان‌های دیگر برتری دارد عملکرد بهتری هم داشته باشد، چون تهران وسعت و جمعیت زیادی دارد و شهرستان‌های بزرگی مانند ورامین، شهرری و اسلامشهر در آن قرار دارد که در رشته‌های مختلف ورزشی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. ما وظیفه داریم تا جایی که می‌توانیم هیئت‌ها را تقویت کنیم و امکانات در اختیارشان بگذاریم، اگر در شهرستانی کمبودی وجود دارد باید به اداره کل اطلاع داده شود تا مشکلات را رفع کند، هیچ مشکلی وجود ندارد که حل شدنی نباشد، اگر هم کمبود‌ها به طور کامل برطرف نشود حداقل پنجاه درصد کمتر می‌شود که این یک گام به جلو است.

در ادامه این نشست حسین عنصری رئیس هیئت کبدی استان تهران اظهار کرد: روزی که کارم را در هیئت شروع کردم امکانات واقعا ضعیف بود و از ابزار‌های اولیه هم محروم بودیم. بنای کارمان را بر این گذاشتیم که با حفظ عناوین قهرمانی مان در مسابقات، بذری را در زمین کبدی بپاشیم که پس از ما دیگران از آن استفاده کنند. هدفمان این بود که پس از ۴ سال، حداقل چهار هزار کبدی کار در تمام رده‌های سنی در تهران داشته باشیم و خداراشکر تا کنون به ۷۰ درصد چیزی که می‌خواستیم رسیدیم. تعامل خوبی با اداره آموزش و پرورش تهران برقرار کردیم و در وهله اول برای معلم‌های ورزش مدارس دوره‌های کارگاهی برگزار کردیم و آن‌ها می‌توانند پس از سه ماه در کلاس‌های مربی گری نیز شرکت کنند همچنین با دو نفر از معلمان جلسه داشتیم و قرار شد آن‌ها ۳۰ نفر از برترین افرادی که در دوره‌های کارگاهی شرکت کردند را انتخاب کنند تا به عنوان استعدادیاب در مدارس به جذب دانش آموزان مستعد بپردازند. البته این پروسه زمان بر است، اما در آینده نتایج خوبی خواهد داشت.

رئیس هیئت کبدی تهران در ادامه گفت: قبلا آینده نگر نبودیم و فقط قهرمان پروری کردیم، به مربیان می‌گفتند چند نفر را انتخاب کنند و در مسابقات مقام بیاورند و به این که برای آینده پشتوانه‌ای نداریم اهمیت داده نمی‌شد، الان تهران در بخش مردان تیم بزرگسالان ندارد، چون قبلا پشتوانه سازی نشده بود، اما الان شرایط فرق کرده است. ما به مدارس راضی نشدیم و آموزش کبدی را به دانشگاه‌ها رساندیم و در حال حاضر در دانشگاه‌های یادگار امام و رودهن، دو واحد کبدی تدریس می‌شود. همچنین تعاملاتی را با شهرداری‌ها برقرار کردیم تا از امکانات و خدمات آن‌ها استفاده کنیم.

عنصری درباره امکانات رشته کبدی گفت: در بحث فضای ورزشی فقط مجموعه بعثت را داشتیم که در حد و اندازه کبدی استان تهران نبود، اما با کمک‌های وزارت ورزش بخشی از سالن تختی به عنوان پایگاه قهرمانی به کبدی اختصاص داده شد و قرار شد تا مجموعه امام علی هم سه روز هفته در اختیار هیئت کبدی تهران باشد.

پس از صحبت‌های عنصری، صنعتکار نایب رئیس هیئت کبدی استان تهران به تشریح شرایط کبدی بانوان در سال گذشته پرداخت و گفت: سال خوبی را در بخش بانوان گذراندیم و بیشتر فعالیت‌های ما در سال ۹۷ با نتایج خوبی همراه شد، اما با توجه به شناختی که از توانایی‌های بانوان کبدی کارمان داریم، می‌خواهیم پیشرفت کنیم و سال پربار تری داشته باشیم. قصد داریم نخبه‌های بیشتری را در سال جاری شناسایی کنیم. در این راه روسای هیئت‌های شهرستان‌ها که از ظرفیت‌ها و نیرو‌های انسانی خودشان خبر دارند می‌توانند آن‌ها را به رئیس هیئت استان معرفی کنند تا درصد بیشتری از ظرفیت هایمان را به کار بگیریم. در گذشته تیم‌های بانوان ما ساختار منظم و درستی نداشتند، اما امروز ۳ تیم نونهالان، ۸ تیم در رده نوجوانان، ۵ تیم در رده جوانان و یک تیم در رده بزرگسالان داریم که همه‌ی آن‌ها مرحله استعدادیابی را گذرانده اند و کار شده هستند.

انتهای پیام/

در نشست هم اندیشی و برنامه ریزی هیئت‌های کبدی تهران چه گذشت؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار