۵۷ میلیارد تومان خسارت سیل به تاسیسات آب و فاضلاب مازندران

سیل اواخر اسفند سال گذشته و فروردین و اردیبهشت امسال بیش از ۵۷ میلیارد تومان به تاسیسات آبرسانی روستایی و شهری مازندران خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مجید عبدالهی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: بیشترین خسارت سیل در شهرستان سیمرغ اتفاق افتاد که ایستگاه مرکزی آبرسانی ۳ شهر و ۹۲ روستا دچار مشکل شد و به دلیل غرقابی شدن تاسیسات آبرسانی از کمک غواصان استفاده کردیم.

وی با اشاره به مشکل کمبود آب شهر‌های گروه الف افزود: برای آبرسانی به این شهر‌ها بیش از ۱۵۰۰ لیتر آب در ثانیه نیاز داریم که ۱۰۰۰ لیتر از چاه‌ها و ۵۰۰ لیتر نیز از سد البرز تامین می‌شود، اما با وقوع سیل و کدورت بالای آب در سد به ناچار ۵۰۰ لیتر در ثانیه آب را از مدار خارج شد.

عبدالهی ادامه داد: برای رفع این مشکل با حضور شبانه روزی ۶۰ نفر از نیرو‌های متخصص آب منطقه‌ای و آب فاضلاب روستایی و شهری و با استفاده از ۳ لوله به روش سیفونی موفق شدیم بیش از ۵۳۰ لیتر در ثانیه آب از سطوح بالایی سد برداشت کنیم و اکنون به قاطعیت اعلام می‌کنم مشکل کمبود آب شرب شهر‌های گروه الف به خصوص شهرستان بابل مرتفع شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران از ساخت تصفیه خانه آب در بابل برای رفع مشکل کمبود آب شرب شهر‌های گروه الف توسط شرکت آب منطقه‌ای استان نیز خبر داد که در صورت آماده شدن مشکل کمبود آب این شهر‌ها به طور کامل حل خواهد شد.

وی در خصوص میزان خسارت سیلاب‌های اخیر گفت: سیل در دو مرحله ۲۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به تاسیسات آب و فاضلاب شهری، ۲۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به تاسیسات آب و فاضلاب روستایی مازندران آسیب وارد کرد و علاوه بر آن بارندگی شدید چهارم اردیبهشت امسال و وقوع سیل نیز موجب خسارت ۲۰۰ میلیونی به تاسیسات آب و فاضلاب روستایی استان شده است.

عبدالهی در خصوص همکاری بانک توسعه اسلامی برای طرح‌های اولویت دار آب و فاضلاب گفت: در سال‌های گذشته مقرر شده بود ۲۸۰ میلیون یورو با همکاری دولت ایران و بانک توسعه اسلامی برای طرح‌های اولویت دار فاضلاب شهری تخصیص یابد که با پیگیر‌های اخیر و حضور کارشناسان این بانک در مازندران و بررسی‌های لازم، این مبلغ در دو فاز طی سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ پرداخت خواهد شد.
 
انتهای پیام/س


خسارت ۵۷ میلیارد تومانی سیل به تاسیسات آبی مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار