استاندار لرستان:

پس رفت لرستان در حوزه سرمایه‌گذاری‌های دولتی

استاندار لرستان گفت: متأسفانه این استان در حوزه سرمایه‌گذاری‌هایی که دولت باید انجام دهد، دچار پس‌رفت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید موسی خادمی، استاندار لرستان  در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور وزیر صمت اظهار کرد: متاسفانه باید گفت که لرستان در حوزه سرمایه‌گذاری‌های دولتی دچار پس‌رفت شده و این توجه ویژه دولتمردان را می‌طلبد.

خادمی عنوان کرد: با توجه به سرانه پایین در آمده در لرستان توان سرمایه گذاری داخلی در این استان بسیار محدود است، از سویی مشوق‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذارانی از دیگر مناطق کشور در این استان دیده نشده است.

وی با تأکید بر ضرورت بسترسازی و تعیین ابزار‌های مشوق برای گرایش و حضور سرمایه گذاران در این استان، بیان کرد: از سویی دولت نیز باید سرمایه‌گذاری‌های دولتی در این استان کمتر برخوردار را تقویت کرده و بهبود بخشد.

استاندار لرستان تصریح کرد: از سویی در توزیع اعتبارات متمرکز اعم از اعتبارات عمرانی، تسهیلات، اعتبارات رونق تولید و تبصره ۱۸ باید توجه ویژه‌ای به مناطق سیل‌زده به ویژه لرستان داشت.

خادمی افزود: در شرایطی که جدای از خسارات زیربنایی، روبنایی و مردمی، آثار اشتغال از دست رفته ناشی از سیل به مرور در لرستان در حال نمود است، باید با نگاه و توجه ویژه‌ای به این استان مساعدت کرد.

وی در خصوص حضور وزیر صمت گفت: نباید از یک جلسه انتظار حل همه مشکلات را داشت، البته قطعاً حضور وزیر و برگزاری جلسه با تولیدکنندگان علاوه بر برداشت‌های عمومی که می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های کلی موثر باشد، می‌تواند بستر را برای اتخاذ تصمیمات ویژه برای لرستان مهیا کند.

استاندار لرستان با اشاره به بلاتکلیفی منطقه ویژه اقتصادی بروجرد، گفت: در گذشته وعده‌هایی مبنی بر کمک به ایجاد و راه‌اندازی این منطقه ویژه داده شده بود که تاکنون به نتیجه نرسیده و انتظار می‌رود به منشور تحقق این مهم مساعدت شود.

خادمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان بیان کرد: پرداخت تسهیلات معیشتی آغاز شده و از سویی موضوع اختصاص زمین برای روستا‌هایی که نیازمند جابجایی هستند، در حال انجام است.

وی با اشاره به برقراری آب، برق، گاز و راه روستایی در مناطق سیل‌زده، تاکید کرد: دولت به همه تعهدات خود در قبال مردم پایبند بوده و در کنار سیل‌زدگان است.

انتهای پیام/ ر

لرستان در حوزه سرمایه‌گذاری‌های دولتی پس‌رفت کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.