محبوبیت نمایندگان مجلس کره جنوبی که بیشتر زد و خورد می‌کنند!

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در کره جنوبی احزابی که در درگیری‌ها بیشتر از رقبای خود به زد و خورد پرداختند، از محبوبیت بیشتری برخوردارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره انگلیسی، در کره جنوبی احزابی که در درگیری‌ها بیشتر از رقبای خود به زد و خورد پرداختند در نظرسنجی‌ها نیز از محبوبیت بیشتری برخوردار شده اند.

 کشمکش بین احزاب سیاسی در کره جنوبی چند روزی است وضعیت پارلمان این کشور را دستخوش ناآرامی و زد و خورد کرده است و نمایندگان حزب حاکم و حزب مخالف دولت یکدیگر را به خشونت متهم می‌کنند.

دموکراسی پارلمانی در کره جنوبی به زد و خورد ختم شده و درگیری بین نمایندگان احزاب مخالف و حاکم در شبکه‌های خبری به تصویر کشیده شده است.

نمایندگان پارلمان راهرو‌ها را مسدود کرده اند و دفاتر نمایندگان حزب رقیب را به محاصره در آورده و در برخی موارد، دیگر نمایندگان در اتاق‌ها گیر افتاده اند.

یکی از نمایندگان حزب حاکم که در اتاق حبس شده است می‌گوید: «قانونگذاران حزب مخالف دولت صدای مرا می‌شنوند؛ از آن‌ها می‌خواهم مرا از اینجا بیرون بیاورند.» از سوی دیگر، نمایندگان رقیب یکدیگر را به علت بروز چنین رویدادی سرزنش می‌کنند.

نا کیونگ وُن، نماینده حزب کره آزاد حزب مخالف دولت در پارلمان گفت: «چارچوب اساسی کشور زیر پا گذاشته شده و حزب کره آزاد دیگر نمی‌تواند ساکت بنشیند.»

نمایندگان حزب حاکم یکصدا فریاد می‌زنند «ما گناهی نداریم».

هونگ یانگ پیو، نماینده حزب دموکراتیک حاکم گفت: «اقدام‌های خشونت آمیز امروز را گزارش می‌کنیم و در نهایت همه آن‌ها (نمایندگان مخالف) باید پاسخگو باشند.»

خشونت و زد و خورد بر سر لایحه اصلاح قانون انتخابات اتفاق افتاد. حزب اتحاد ملی می‌خواهد این لایحه تا زمان برگزاری انتخابات سراسری که سال آینده برگزار می‌شود به تصویب رسیده باشد. اما احزاب مخالف می‌خواهند به هر ترتیب از تصویب این لایحه جلوگیری کنند.

مجلس ملی کره جنوبی سال‌های سال صحنه‌ زد و خورد و ناآرامی بود تا اینکه قانونی تصویب شد که از بروز چنین رویداد‌های ناخوشایندی در مکانی که به رینگ بوکس سیاسی شهرت پیدا کرده بود، جلوگیری می‌کرد.

قانون برخورد با زد و خورد در پارلمان در سال ۲۰۱۲ به تصویب رسید تا از بروز صحنه‌های درگیری گروهی جلوگیری شود.

اما در کره جنوبی که انتظار می‌رفت پس از آن همه خشونت و زد و خورد کمی آرامش برقرار شود؛ احزابی که در درگیری‌ها بیشتر از رقبای خود به زد و خورد پرداختند در نظرسنجی‌ها نیز از محبوبیت بیشتری برخوردار شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار