کاهش ۶ درصدی طلاق در جیرفت

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت:آمار پرونده‌های طلاق در شهرستان جیرفت در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ قریب به ۶ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۶ درصدی طلاق در جیرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ احمد علی انجم روز رئیس دادگستری شهرستان جیرفت در تشریح عملکرد یک سال گذشته دستگاه قضایی در شهرستان جیرفت گفت:در سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۳۵ فقره پرونده به شعب دادگاه‌های (شعب کیفری یک- کیفری دو وانقلاب) جیرفت وارد شد که متقابلا قضات این محاکم موفق به رسیدگی به ۱۲ هزار و ۴۰۸ فقره پرونده شده اند.

این مقام قضائی با بیان اینکه متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری جیرفت ۱۴۱ روز می‌باشد، افزود: متوسط نرخ رسیدگی در شعب دادگاه‌های جیرفت ۹۷ درصد است.

علی انجم روز گفت: در سال گذشته ۸ هزار و ۶۹۱ فقره پرونده به شورا‌های حل اختلاف جیرفت وارد شده است و طی این مدت ۸ هزار و ۹۲۱ پرونده مختومه شده است.

وی بیان داشت: با تلاش کارکنان شورا‌های حل اختلاف در شهرستان جیرفت بالغ بر ۶ هزار و ۲۰۰ پرونده با صلح وسازش به پایان رسیده است.

وی متوسط نرخ رسیدگی در شورا‌های حل اختلاف را ۱۰۳ درصد ومتوسط زمان رسیدگی را ۳۰ روز اعلام کرد.

انجم روز ادامه داد:در سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۰۵ پرونده نیز به شعب دادسرای عمومی و انقلاب جیرفت وارد شده است که در این رابطه شاهد نرخ رسیدگی ۱۰۳ درصدی بوده ایم ومتوسط زمان رسیدگی در دادسرای عمومی وانقلاب جیرفت ۴۱ روز می‌باشد.


این مقام قضایی گفت: میزان ابلاغ‌های الکترونیک در شهرستان جیرفت از ۳۷ در صد در سال ۹۶ به حدود ۷۳ درصد در سال ۹۷ افزایش یافته است.

این مقام قضایی ضمن بر شمردن آثار مثبت ابلاغ الکترونیک در جهت جلوگیری از اطاله دادرسی در محاکم قضایی افزود: به همین منظور علاوه بر همکاری جهت راه اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان، یک باجه از این دفتر جهت ثبت نامه ثنا در ورودی دادگستری راه اندازی شده است که خود کمک شایانی به ارباب رجوع ورضایتمندی آن‌ها از دستگاه قضایی خواهد بود.

وی بیان داشت: با توجه به برگزاری جلسات متعدد با مشاوران خانواده واستفاده از ظرفیت مشاوران در امر اختلافات خانوادگی در سال ۱۳۹۷ کاهش ۶ درصدی پرونده طلاق در حوزه قضایی جیرفت را شاهد بوده ایم که آمار امیدوار کننده‌ای می‌باشد.

رئیس دادگستری جیرفت افزود: از آنجایی که حفظ انفال عمومی واراضی ملی از اهمیت خاصی برخوردار است، دستگاه قضایی با تلاش‌های که در سال‌های ۹۵ و ۹۶ در مجموعه شهرستان جیرفت نمود، می‌توان گفت که در سال ۹۷ کمترین تصرفات اراضی ملی وتعدی انفال عمومی را در این شهرستان داشته ایم.

انجم روز به ارتباط خوب مقامات قضائی شهرستان جیرفت با اصحاب رسانه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته جلسات متعدد خبری با اصحاب رسانه در جهت اطلاع رسانی عملکرد دستگاه قضایی شهرستان و تنویر افکار عمومی انجام داده ایم.

وی بیان داشت:در راستای حفظ حقوق شهروندی دستگاه قضائی شهرستان اقدام به تآسیس و راه اندازی شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان، همچنین راه اندازی دفتر حقوق شهروندی در زندان جیرفت نموده است.

انجم روز به ایجاد شعبه دوم اجرای احکام شورای حل اختلاف در جیرفت اشاره کرد و گفت:تمامی اقدامات انجام شده باعث شده است که ایجاد صلح وسازش روند چشمگیری به خود گیرد و از تضییع حقوق شهروندی جلوگیری شود و اجرای به موقع احکام شورا‌ها از آثار این خدمات قضایی می‌باشد.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت به اقدامات انجام شده از سوی شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اشاره کرد و بیان داشت:تمامی برنامه‌های ابلاغی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در شهرستان اجرا شده است.

وی اعلام کرد:در راستای پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضائی اقدام به برگزاری جلسات متعدد با مشاوران خانواده و شناسایی و معرفی مربیان مصلحین وحکمین قرآنی نموده است.

انجم روز به برگزاری جلسات متعدد با مشاوران مدارس شهرستان با همکاری آموزش وپرورش جیرفت نیز اشاره کرد و افزود:در این جلسات با معرفی آسیب‌های اجتماعی دامنگیر دانش آموزان وخانواده‌ها از این ظرفیت جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی بطور ویژه استفاده شده است.

انتهای پیام/س

۶ هزار و ۲۰۰ پرونده در جیرفت با صلح وسازش به پایان رسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار