فیلم «رما» برنده اسکار به کارگردانی آلفونسو کوارون در سینما‌های کشور چین اکران می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی رما به کارگردانی آلفونسو کوارون که موفق به دریافت سه جایزه اسکار شد در تاریخ ۱۰ مه (۲۰ اردیبهشت) در کشور چین اکران می‌شود. این اکران توسط توزیع کننده‌های شرقی انجام می‌شود که قرار است در ۳۹۰۰ سینما در سراسر کشور چین انجام شود.

فیلم سینمایی رما ساخته کمپانی‌های «اسپرانتو فیلم» و «پارتیسیپنت مدیا»، توسط کمپانی نتفلیکس در خارج از کشور چین توزیع شد. دیگر برنده اسکار یعنی «کتاب سبز» که جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرده بود، نیز پیش از این در چین اکران شده بود توانست بیش از ۷۱ میلیون دلار فروش کند.

رما در ابتدای اکران خود به صورت محدود در ۴۰ کشور اکران شده بود، این فیلم در تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آبان ۹۷) با ۳۵۰ سینما در آمریکا و مکزیک کار خود را آغاز کرد و بعد از آن نیز در تاریخ ۱۴ دسامبر از شبکه نتفلیکس پخش شد، رما هم اکنون در ۹ کشور از جمله ایتالیا و ژاپن بر روی پرده سینما‌ها است.

با وجود اکران به نسبت گسترده، عده‌ای هنوز مخالف حضور این فیلم در جشنواره‌های اصلی مثل اسکار و گلدن گلوب هستند، جشنواره فیلم کن نیز از حضور این فیلم‌ها در بخش رقابت اصلی این جشنواره ممانعت کرد.

فیلم سینمایی رما که سال گذشته در جشنواره‌های ونیز و تورنتو به نمایش گذاشته شد در ۱۰ بخش نامزد اسکار شد و سه جایزه بهترین کارگردانی، بهترین فیلم خارجی زبان و بهترین تصویر برداری را از آن خود کرد، این فیلم همچنین دو جایزه گلدن گلوب و چهار جایزه بفتا را از آن خود کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار