عارف در یزد:

وکلا با شجاعت به حل دغدغه‌های اجتماعی مردم بپردازند/ بعضی از قوانین قوه قضاییه نیازمند شفاف سازی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وکلا باید علاوه بر احقاق حق مردم، در بحث فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم پیشگام شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  محمد رضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم افتتاحیه سی و دومین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران که هم اکنون در پردیس بین الملل دانشگاه یزد در حال برگزاری است، با بیان اینکه برای ارتقای منزلت وکلا باید از خود وکلا شروع کرد، اظهار داشت: بر وکلا نقد‌های جدی وارد می‌شود، چون نهادی است که زیر ذره بین جامعه قرار دارد.

وی با اشاره به جایگاه و منزلت شغل مقدس وکالت ادامه داد: این شغل در ابتدا یک مسئولیت اجتماعی و ملی است که اگر در پرونده‌ای به یک رای غیرعادلانه ختم شود به کل نظام تصدی می‌یابد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر بعضی از قوانین قوه قضاییه گفت: این قوانینی که گاهی متضاد است باید تسهیل و شفاف‌سازی شود.

عارف با تاکید بر انتقال تجربه به جوانان در هر حوزه‌ای به خصوص وکالت تصریح کرد: وکلا هستند که از حقوق ملت در برابر نظام اداری دفاع می‌کنند کسانی که در کنار دانش توانایی‌های علمی، شجاعت را نیز دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: وکیل و قاضی در دادرسی و رسیدن به عدالت نقش انکار ناپذیری دارند و در واقع آن‌ها برای رسیدن به عدالت که هدف اصلی آنها است لازم و ملزوم یکدیگر هستند و کارشان قابل تفکیک نیست.

وی به ضرورت استقلال وکلا در جامعه اشاره کرد و گفت وکیل باید بتواند با شجاعت و امنیت خاطر تنها به حل دغدغه‌های اجتماعی سیاسی و غیره مردم بپردازد و مسائل دیگر باعث اختلال در کار آن‌ها نشود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وکلا باید علاوه بر احقاق حق مردم در زمینه‌های مختلف در بحث فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم پیشگام شوند.

عارف افزود: باید توجه شود که خوف و قبح زندان در بین مردم از بین برود و در محکومیت‌های جزئی تا حد امکان مجرم به زندان فرستاده نشود.

لازم به ذکر است، سی و دومین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ماه جاری به میزبانی شهر جهانی یزد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ی

حل مشکلات مردم دغدغه وکلا باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار