اخبار خوب استاندار خوزستان برای سیل زدگان

استاندار خوزستان، نوید روزهای خوب و ارائه تسهیلات به سیل زدگان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جلسه ویژه استاندار خوزستان با مدیران مسؤول خبرگزاری‌های خوزستان شب گذشته در استانداری خوزستان برگزار شد.

در این جلسه مدیران مسؤول خبرگزاری‌های خوزستان به بیان دیدگاه‌ها و سؤالات خود در خصوص سیل خوزستان و دیگر مسائل استان در مدت اخیر پرداختند و استاندار خوزستان نیز به سؤالات پاسخ داد.

خبرهای خوب استاندار برای مردم سیل‌زده

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با اشاره به جبران خسارت‌های سیل در استان خوزستان، بیان داشت: بنیاد مسکن در حال بررسی تمامی مناطق سیل‌زده است و برای خانه‌هایی که کامل تخریب شده باشند ۶ میلیون تومان پول اجاره برای یک سال و ۵ میلیون تومان برای اثاثیه منزل پرداخت می‌کند و اولویت با روستاهایی است که تا مدتی دیگر در آب هستند و امکان بازگشت به خانه برای مردم وجود ندارد.

وی تصریح کرد: برای هر هکتار گندم آبی ۵ میلیون تومان و گندم دیم ۲ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود و برای هر هکتار گندم آبی ۵ میلیون تومان و هر هکتار گندم دیم نیز ۵ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه ۴ درصد پرداخت می‌شود و پرداخت خسارت برای دام‌های سبک و سنگین، باغ‌ها، تلمبه، پمپ و دیگر تجهیزات کشاورزی نیز در نظر گرفته شده است.

شریعتی با اشاره به ورود نفت برای کمک به خسارت‌های وارد شده، بیان داشت: شرکت نفت تقبل کرد که در مناطق نفت‌خیز مثل اهواز، کارون، باوی و دشت آزادگان مدارس و خانه‌های بهداشت که دچار آسیب شدند را بازسازی و یا تعمیر کند؛ همچنین برای راه‌های بین روستای، بین‌شهری و بهسازی روستاهای سیل‌زده قیر رایگان تحویل دهد.

استاندار خوزستان افزود: ستاد اجرایی فرمان امام ۱۰ هزار بسته لوازم‌خانگی شامل یخچال، فرش، پتو، سرویس ظرف، گاز و لوازم‌تحریر را به خانواده‌های سیل‌زده تحویل داد.

این مقام مسئول با اشاره به توزیع بسته‌های غذای یک‌ماهه توسط هلال‌احمر، اذعان داشت: ۲۶ هزار بسته بهداشتی، ۱۵ هزار بسته لباس و تدارک شرایط درمان پزشکی و ازدواج برای جوان‌ها از فعالیت‌های مهم هلال‌احمر در روزهای اخیر بود.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان در ادامه گفت: مدارس در ۳ استان سیل‌زده ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت دیدند که خیرین مدرسه‌ساز ۲۱۰ میلیارد تومان آن را تقبل کردند.

مدیر روابط عمومی باید نقص‌ها را برطرف کند

غلامرضا شریعتی با بیان این‌که مدیر روابط عمومی باید نقص‌ها را برطرف کند، بیان داشت: هیچ محدودیتی در حضور رسانه‌ها وجود ندارد و در ابتدای بحران به روابط عمومی اعلام شد که یک اتاق خبر در مدیریت بحران با حضور همه خبرگزاری‌ها تشکیل شود که تمام اطلاعات در اختیار آن‌ها قرار بگیرد و در بازدیدها نیز حضور داشته باشند.

وی افزود: حضور منتقدین مؤثرتر از همراهان است و منتقد اگر واقعیت اطلاعات را در اختیار داشته باشد حتماً آن‌ها را منتقل می‌کند.

شریعتی با اشاره به اهمیت کار گروهی در بحران، عنوان کرد: اگر کاری در خوزستان انجام شد حداقل ۷۰ درصد بدنه کارشناسی استان به کار گرفته شد اما زحمت و کار برخی افراد مانند سردار شاهوارپور، سردار خادم سیدالشهدا و تلاش شبانه‌روزی برخی مدیران دیده نشد به دلیل این‌که استاندار به‌عنوان رأس مدیریتی دیده می‌شود.

وی گفت: تیم‌های کارشناسی و علمی اساتید دانشگاه در کنار کارشناسان سازمان آب و برق برای مشورت و تصمیم‌گیری روزانه در خصوص خروجی سدهای خوزستان و پیش‌بینی آینده استفاده شد؛ همچنین یک گروه پهبادی جوان تشکیل شد که عکس‌های هوایی برای بررسی و تصمیم‌گیری در اختیار استانداری قرار می‌دادند.

منبع: فارس

انتهای پیام/گ

برچسب ها: استاندار ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.