مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

کاهش ۵۰ درصدی اختلافات کارگری در استان لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: حدود ۵۰ درصد اختلافات کارگری استان در سال گذشته منجر به سازش شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: حدود ۵۰ درصد اختلافات کارگری استان در سال گذشته منجر به سازش شد و حوادث محیط‌های کاری نیز از ۲۹۳ مورد در سال ۹۶ به ۱۹۰ مورد طی سال ۹۷ کاهش یافته است.

 آشتاب  افزود: هر حادثه منجر به فوت در محیط کار بیش از ۱۰ میلیاد ریال هزینه دارد که به همین منظور صیانت از سلامت روحی و جسمی نیروی کار بسیار مورد تاکید است.

وی کارگران را ستون فقرات رونق تولید دانست و تصریح کرد: برای این مهم باید وجدان کاری و کیفیت کار توسط کارگران ارتقا یابد، شرایط معیشتی و حقوقی توسط کارفرمایان تسهیل شود و دولت نیز قوانین لازم را وضع کند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: توجه به تولید از سیاست‌های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که جامعه کارگری و کارفرمایی با وجود مشکلاتی که دارند در پیشبرد این هدف همراه وزارتخانه بوده اند.

آشتاب با تاکید بر استفاده درست از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت جامعه کارگری گفت: در بازسازی و بهسازی ۲۰۰ واحد کارگری و کارگاهی خسارت دیده از سیل همکاری‌های خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین ۷۶ هزار قلم کمک‌های امدادی جامعه کار استان و سازمان بهزیستی به همرا ۳۵۰ میلیون ریال کمک‌های نقدی برای سیلزدگان ارسال شده است.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: برنامه‌های جامعی برای بازسازی و احیا اشتغال در مناطق سیلزده ارائه خواهیم داد که برای این مهم تاکنون مسئولان ملی به استان سفر کرده اند و این روال هفته‌های آینده نیز ادامه دارد.

آشتاب یادآور شد: کیفی و تخصصی کردن تعاونی‌ها و رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی محیط کار از اصلی‌ترین برنامه‌های امسال است.

انتهای پیام/ر

حدود ۵۰ درصد اختلافات کارگری لرستان منجر به سازش شد

برچسب ها: کارگر ، کار و رفاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار