جلیقه‌زرد‌های فرانسوی به مناسبت روز جهانی کارگر به خیابان‌ها می‌آیند

معترضان جلیقه‌زرد فرانسوی قرار است امروز چهارشنبه نیز به مناسبت روز جهانی کارگر به همراه قشر‌های مختلف جامعه به خیابان‌های پاریس بیایند.

جلیقه‌زرد‌ها به مناسبت روز جهانی کارگر به خیابان‌های پاریس می‌آیندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، قرار است امروز (اول می) به مناسبت روز جهانی کارگر، جلیقه‌زرد‌های فرانسه -که هر شنبه علیه سیاست‌های اقتصادی دولت دست به تظاهرات می‌زنند- به همراه اتحادیه‌های کارگری و دیگر قشر‌های جامعه به خیابان‌های پاریس بیایند و این روز را گرامی بدارند.

گفته می‌شود در این تجمع علاوه بر جلیقه‌زرد‌ها و اتحادیه کار و کارگری، بازنشتگان، دانشجویان و دیگر قشر‌های جامعه حضور می‌یابند.

پیش از این، دولت فرانسه از ترس گسترش ناآرامی‌ها در روز کارگر تدابیر امنیتی شدیدی اندیشید و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، به وزارت کشور و نیرو‌های پلیس دستور برخورد شدید با معترضان به نظام سرمایه‌داری در روز کارگر را داده بود.

شهر‌های فرانسه به ویژه پاریس از غروب ۳۰ آوریل (شب اول می، روز کارگر) حالت نظامی به خود گرفته است و همه تحرکات زیر نظر پلیس قرار دارد.

کریستف کاستانه، وزیر کشور فرانسه از به کارگیری ده‌ها هزار پلیس ضدشورش، نیرو‌های ژاندارم و امنیتی و خدمات امداد و آتش‌نشانی در فرانسه خبر داده است که حدود ۸ هزار نفر از آن‌ها فقط در پاریس حضور دارند.

تظاهرات در فرانسه از ۱۷ نوامبر سال گذشته میلادی در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی مکرون آغاز شد. هرچند دولت فرانسه برای متوقف کردن کردن اعتراضات دست به یک سری اقدامات اصلاحی زده است تا وضع اجتماعی و اقتصادی جامعه بهبود یابد، معترضان شنبه هر هفته در سراسر این کشور تجمعات اعتراضی برگزار می‌کنند تا نارضایتی خود نسبت به سیاست‌های دولت را نشان دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار