نجار مطرح کرد؛

ضرورت مرمت ۸ هزار اسکان تا سال آینده/ آمار کم فوتی‌ها در سیلاب نشانه مدیریت خوب شرایط بود

رئیس مدیریت بحران گفت: باید حدود ۷ الی ۸ هزار اسکان را ظرف یکسال آینده مرمت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسماعیل نجار رئیس مدیریت بحران در مراسم رویداد نقش فناوری در کاهش آسیب‌های حوادث طبیعی که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: سازمان مدیریت بحران کار سنگینی بر دوش دارد، مدیریت بحران سازمان صد نفره‌ای است که کار حمایت، هماهنگی و نظارت در مواقع بحرانی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: در جامعه‌ای هستیم که احتمال رخداد حادثه در آن وجود دارد پس اگر قرار بر ساخت خانه است باید اصولی و مهندسی ساخته شود، بهتر است به جای ساختن خانه‌ای ۱۰۰ متری ضعیف خانه‌ای ۸۰ متری مستحکم بسازیم.

نجار بیان کرد: در کنار سیمان، ایمان و در کنار دانش،  تجربه نیاز است و نباید از ایمان و تجربه غافل شد؛ اگر ایمان نباشد و نظارتی وجود نداشته باشد اتفاقات ناگواری رخ خواهد داد، باید تلاش کنیم تا به نقطه مطلوب برسیم.

رئیس مدیریت بحران افزود: همه در بحث مقابله با حادثه مسئولیت دارند، اگر بدانیم زیر آوار سالم خواهیم ماند باید بدانیم شاید پس لرزه‌ای هم رخ خواهد داد، باید از دانش خود بهره ببریم، اگر زلزله‌ای رخ می‌دهد باید بدانیم در آن لحظه چکار کنیم و این نیازمند دانش است و بدانیم محل پناه کجاست.

وی گفت: باید پارک‌های علم و فناوری به ما کمک کنند، نیازها را باید به کمک یکدیگر رفع کرد تا دائما به سمت مطلوب پیش برویم، اگر در تهران زلزله بیاید ۲۰ درصد نیازها برای مقابله با حوادث را هم نداریم و راه درازی تا نقطه مطلوب باید بپیماییم، باید  دانش را عرضه و برای توسعه این مهم  کمک کنیم.

تحریم‌ها عامل کاهش تجهیزات برای مقابله با بلایای طبیعی

نجار افزود: یکی از موارد مهم در سیلاب بحث پیش بینی است از سوی دیگر باید ابزار مقابله با آن را را افزایش دهیم؛ ما تحریم هستیم و این باعث کاهش تجهیزات است، ما باید به صورت علمی و با تکیه بر دانش پیش برویم.

رئیس مدیریت بحران گفت: در سیلاب اخیر در آق قلا و به خصوص خوزستان هر کاری نیاز بود را انجام دادیم؛ بارندگی اخیر را ناهنجاری تلقی کردیم چرا که شدت بارندگی خیلی زیاد بود، نسبت به سیلاب خیلی کم کشته داشتیم و این نشان دهنده مدیریت خوب بوده است.

آبان ماه سال گذشته نگران تامین آب شرب خوزستان بودیم

وی بیان کرد: ما تا برج ۸ نگرانی داشتیم که در تابستان سال ۹۸ آب شرب خوزستان را چگونه تامین کنیم و در برج ۹ پیش بینی شد بارندگی‌هایی داریم و باید خود را برای مقابله با این سیل فراوان آماده می‌کردیم.

نجار تشریح کرد: یکی از مشکلات بحث اسکان اضطراری موقت است؛ باید حدود ۷ الی ۸ هزار اسکان را ظرف یکسال آینده مرمت کرد، باید اسکان موقت و دائم را یکی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار