دموکرات‌ها مولر را برای شهادت به کنگره احضار می‌کنند

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در تلاش هستند تا بازرس ویژه وزارت دادگستری این کشور را برای شهادت در خصوص تحقیقات خود به کنگره فرا بخوانند.

دموکرات‌ها مولر را برای شهادت به کنگره احضار می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در حال مذاکره در خصوص احضار رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری این کشور به کنگره  برای شهادت در خصوص تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ هستند.

جری نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد توافق میان دموکرات‌ها در این خصوص در حال دستیابی است. خبرگزاری رویترز گزارش داد نادلر ایراد شهادت از سوی بازرس ویژه وزارت دادگستری را مهم دانسته و زمان احتمالی این کار را در ماه میلادی جاری دانست.

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در صحبت‌های خود به اظهارات پیشین ویلیام بار، دادستان کل آمریکا اشاره کرد که گفته بود مخالفتی برای شهادت مولر در کنگره در خصوص این تحقیقات ندارد. کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی تحقیقات مولر در خصوص مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ و تلاش‌های احتمالی از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای مانع تراشی در این تحقیقات است.

مولر ماه گذشته نتایج تحقیقات خود را در یک گزارش تقریبا ۴۰۰ صفحه‌ای جمع بندی کرد و آن را به دادستان کل آمریکا تحویل داد. در گزارش بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا، که در ۱۸ آوریل منتشر شد به چندین مورد از تلاش ترامپ و کمپین انتخاباتی او برای کارشکنی قضایی اشاره شد. در گزارش نهایی بازرس ویژه دادگستری آمریکا آمده است که به شواهدی دال بر تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس دست نیافته است.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان کنگره آمریکا بدنبال آغاز روند استیضاح دونالد ترامپ پس از انتشار گزارش رابرت مولر هستند، اما نمی‌خواهند در این زمینه شتاب‌زده عمل کنند. قرار است کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه شاهد ادای شهادت ویلیام بار، دادستان کل آمریکا باشد. کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا نیز در حال تحقیق درباره قرارداد‌های مالی ترامپ است. کمیته مالی مجلس نمایندگان آمریکا نیز در حال بررسی موضوع اظهارنامه مالیاتی ترامپ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار