نایب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی:

بودجه سالانه خراسان رضوی کمتر از ۶ درصد بودجه کشور است

نایب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: بودجه سالانه خراسان رضوی کمتر از ۶ درصد بودجه کشور است که مناسب نیست.

بودجه سالانه خراسان رضوی کمتر از ۶ درصد بودجه کشور است به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،محمود نگهبان سلامی نایب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی دیشب در جلسه شورای اداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با ۸ درصد جمعیت کشور به بیش از ۳۰ میلیون زائر و نیم میلیون مسافر خارجی خدمات می‌دهد، اما بودجه سالانه آن نامتناسب و کمتر از ۶ درصد بودجه کشور است.

وی افزود: بودجه‌های زیرساختی این استان از قبیل آزادراه و بزرگراه در مقایسه با دیگر استان‌ها کافی نیست و مساله تامین آب شرب و صنایع و کشاورزی نیز از دیگر مشکلات استان است که باید اعتباراتی برای ذخیره و مهار روان آب‌های استان تامین شود.

نایب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: علاوه بر سامان دهی مسائل مناطق ویژه اقتصادی استان باید به تکمیل طرح‌های آزادراه حرم تا حرم، قطار برقی مشهد - تهران و قطار مشهد - زاهدان - چابهار و قطار تهران - خواف - هرات توجه بیشتر شود تا تکمیل آن سرعت گیرد.

محمود نگهبان سلامی بخش گاز سرخس و معادن سنگان خواف را از ظرفیت‌های استان دانست و افزود: می‌توان در بخش پتروشیمی نیروگاه گاز سرخس و حوزه صنایع تبدیلی در بخش کنستانتره سنگ آهن خواف اقداماتی انجام داد که علاوه بر رونق منطقه به اشتغال در این مناطق نیز کمک کند.
 
انتهای پیام//ا.س
 

جلسه شورای اداری استان با حضور رئیس مجلس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.