امام جمعه اردکان مطرح کرد:

جلب رضایت مردم اهداف اصلی شورا‌ها

امام جمعه اردکان اهتمام ویژه اعضای شورا به توسعه مناطق شهری و روستایی را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت الاسلام، والمسلمین سید اسماعیل شاکرامام جمعه اردکان در جمع شورا‌های اسلامی بخش خرانق خطاب شوراها گفت: شوراها به دلیل نزدیکی زیاد با بدنه مردم در شهر‌ها و روستا‌ها به عنوان نماد عینی و ملموس مردم سالاری دینی مطرح  هستند.

وی با اشاره  به اهمیت کار شورا و پرهیز از استبداد، افزود: ارکان مختلف نظام اسلامی مثل مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری که بارای مستقیم مردم رسمیت می‌یابد نشانه‌های مردم سالاری و دخالت مستقیم مردم در تعیین سرنوشت خودشان است.

امام جمعه اردکان در توصیه‌های اخلاقی به اعضای شورای اسلامی تصریح کرد: دو دسته افراد مسئول در نزد خدا روسفید هستند دسته اول آن‌هایی که هم خدا از ایشان راضی ست و هم مردم، دسته دوم کسانی که دنبال رضایت حق هستند، ولی بدلیل کمبود برخی امکانات و محدودیت‌ها قادر به جلب رضایت مردم و اجرای کامل توقعات مردم نیستند ولی همان نیت خیر و هدف الهی این افراد، مشمول اجرو ثواب خواهد بود.

حجت الاسلام، والمسلمین شاکر اهتمام ویژه اعضای شورا به توسعه مناطق شهری و روستایی را خواستار شد.

رفع بسیاری از مشکلات با کمک گرفتن از قدرت مردمی

جاوید عیدانی بخشدار خرانق با خاطر نشان ساختن تاریخچه‌ی اجرای قانون شورا‌های اسلامی گفت: با اجرای این اصل مغفول مانده از قانون اساسی و جامه‌ی عمل پوشاندن به پیام تاریخی امام خمینی ره روح حکومت مردم بر مردم در اجتماع دمیده شد و رفع بسیاری از مشکلات با مددگرفتن از قدرت مردمی میسر شد.

وی افزود: البته گا‌هی در پاره‌ای از موارد بدلیل نبود آگاهی برخی افراد عضو شوراها در شهرو روستا، تنقضاتی بین سیستم‌های دولتی و شورا‌ها به چشم میاید که لازم است با انجام نشست های تخصصی و با محوریت قوانین این موارد مرتفع گردد.

عیدانی  با ارائه گزارش از فعالیت‌های صورت گرفته طی ۱۱ماهه گذشته به برگزاری بیش از ۱۰ نشست کاری با موضوعات مختلف باحضور شورا‌های اسلامی روستا‌های بخش خرانق اشاره کرد و این جلسات هماهنگی را منشا انجام فعالیت‌های اثر بخش در روستا‌های بخش خرانق عنوان نمود.

گفتنی است درخاتمه‌ی این مراسم از زحمات اعضای شورا‌های بخش خرانق با اهدای هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار