کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا: عدم تمدید معافیت‌های تحریمی، باعث تضعیف اجرای برجام می‌شود

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در نشست خبری مشترک با وزیر امور انرژی آمریکا، هشدار داد تمدید نشدن معافیت‌ از تحریم‌های نفتی ایران خطر تضعیف اجرای برجام را به همراه خواهد داشت.

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا: عدم تمدید معافیت‌های تحریمی، باعث تضعیف اجرای برجام می‌شودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میگوئل آریاس کانیته، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا، در نشست خبری مشترک با «ریک پری»، وزیر امور انرژی آمریکا، هشدار داد تمدید نشدن معافیت‌ از تحریم‌های نفتی ایران خطر تضعیف اجرای برجام را به همراه خواهد داشت.

کانیته درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفت: ما در دفاع از ارزش‌های حقوق بشری همواره با آمریکا هم‌عقیده بوده‌ایم، اما درباره عدم تمدید معافیت از تحریم‌های نفتی، موضع اتحادیه اروپا کمی با آمریکا متفاوت است.

این مقام اتحادیه اروپا در ادامه گفت: تا زمانی که ایران به تعهداتش در قبال توافق هسته‌ای پایبند باشد، اتحادیه اروپا نیز به این توافق پایبند خواهد ماند.

ریک پری نیز در این نشست خبری با تکرار ادعا‌های بی‌اساس مقامات واشنگتن علیه کشورمان، گفت: «امیدوارم هیچ کشوری در اروپا نباشد که از ایران و نحوه رفتار این کشور با مردمش و اقداماتش در زمینه تروریسم حمایت کند».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار