افزایش سه میلیارد و۵۵۰ میلیون مترمکعبی حجم آب دریاچه ارومیه/ایجاد پلاژ شنا برای بانوان

استاندار آذربایجان غربی گفت:حجم آب دریاچه ارومیه سه میلیارد و۵۵۰ میلیون مترمکعب افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی در مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره گل در گوللر باغی با تشکر از برگزارکنندگان جشنواره گفت: خداروشکر می‌کنیم که با بارندگی‌های امسال، دریاچه ارومیه زنده شد.
 
وی یاد آورشد:میزان آب دریاچه ارومیه از یک میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب به ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است که در روز‌های آینده با حجم ورودی آب از حوضه آبریز به ۵ میلیارد متر مکعب خواهد رسید.
 
استاندار آذربایجان غربی همچنین ادامه داد:امسال پلاژ‌هایی برای شنای بانوان و آقایان در محل دریاچه ارومیه ایجاد خواهد شد تا زمینه حضور هرچه بیشتر گردشگران فراهم شود.
 
️نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی دیگر سخنران مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره گل‌ها در گوللر باغی ارومیه نیز گفت:در حال حاضر با یک جنگ اقتصادی مواجه هستیم جنگی که با یک جنگ نظامی برابری می‌کند و باید با یک حرکت جهادی در قالب کار و تلاش در برابر این جنگ مقاومت کرد.
 
وی تصریح کرد:پرسنل تلاشگر شهرداری ارومیه با وجود مشکلات مالی همچنان در حرکت شهر ارومیه به سمت توسعه و آبادانی دست از تلاش و کوشش برنداشته اند و این قابل تقدیر است و همگان باید با اتحاد و تعامل، توطئه‌های شوم دشمنان را خنثی کرد.
 
محمد حضرت پور، شهردار ارومیه در مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره گل‌ها در گوللر باغی با تقدیر ازشهروندان غیور ارومیه به جهت استقبال با شکوه از نهمین جشنواره گل‌ها و حضور پرشورشان در محل برگزاری جشنواره گفت:تمام دغدغه مدیریت شهری ارومیه در جهت توسعه شهری و رفاه شهروندی و ایجاد رضایمتندی در آن‌ها است.
 
وی افزود:یکی از اهداف نهمین جشنواره گل‌ها معرفی ارومیه به عنوان شهر گردشگر و معرفی ارومیه ۲۰۲۰ است و برای معرفی آن نیازمند یکی سری زیر ساخت و کار‌های تبلیغاتی، چون برگزاری جشنواره‌ها هستیم.
 
حضرت پور افزود:هدف عمده جشنواره گل‌ها ایجاد شور و نشاط اجتماعی و اهمیت تبیین گل در فضای شهری و منازل شهروندان و در نتیجه آشنایی بیشتر مردم با گل و گیاه است.

وی با بیان اینکه اقتصاد گل یکی از پررونق‌ترین اقتصاد‌ها در جهان است افزود: باید از این ظرفیت در جهت رونق اقتصادی در شهر استفاده کرد و با در اختیار گذاشتن گلخانه‌های گل در اختیار تحصیل کنندگان این قشر در جهت تحقق این مهم گام برداشت.

شهردار ارومیه با بیان اینکخ توسعه کنونی شهر در سایه وحدت و تعامل رقم خورده است و این وفاق برای توسعه بیشتر استان کمک می‌کند ادامه داد:باید از ظرفیت‌های طبیعی استان، چون دریاچه ارومیه که اکنون روز‌های پر آب را سپری می‌کند در جهت جذب گردشگر استفاده کرد.

وی ادامه داد:گردشگری طبیعی، گردشگری مذهبی، گردشگری ورزشی و گردشگری درمانی از جمله راهبرد‌های شهرداری ارومیه برای توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی در شهر است.

حضرت پور یاد آور شد: توسعه صادرات محصولات کشاورزی یکی دیگر از اهداف مدیریت شهری ارومیه است و اکنون در سایه تلاش‌ها برای توسعه صادرات شاهد صادرات محصول هندوانه از ارومیه به نقاط مختلف جهان هستیم.

وی تاکید کرد:تمام دغدغه‌های مدیریت شهری ارومیه در جهت تحقق افق ۱۴۰۴ ویکی از محور‌های ان برخورداری مردم از اقتصاد پویا وافزایش سرانه درآمد مردم است

شهردار ارومیه ابراز امیدواری کرد:با استفاده از تمام ظرفیت‌های طبیعی درشهر ارومیه، چون دریاچه زمینه‌های اشتغال را فراهم و رونق اقتصادی در شهر را رقم می‌زنیم.
 
انتهای پیام/م
 
 

افزایش تراز آبی دریاچه ارومیه

برچسب ها: استانداری ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
هیچ فایده ای نداردوبزودی پایین میرود