برگزاری نشست امنیتی درباره آینده شبکه‌های نسل پنجم در پراگ

مقامات امنیتی تعدادی از کشور‌های جهان طی نشستی در پراگ، درباره مجموعه‌ای از پیشنهاد‌ها بر سر آینده شبکه‌های نسل پنجم توافق کردند.

برگزاری نشست امنیتی درباره آینده شبکه‌های نسل پنجم در پراگبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات امنیتی تعدادی از کشور‌های جهان روز جمعه درباره مجموعه‌ای از پیشنهاد‌ها بر سر آینده شبکه‌های نسل پنجم توافق کردند.

این پیشنهاد‌ها بیانگر نگرانی آن‌ها درباره تجهیزات عرضه شده توسط فروشندگانی است که ممکن است تحت نفوذ دولتی باشند. از هیچ عرضه کننده بخصوصی در این پیشنهاد‌ها نام نبرده نشد، اما آمریکا به متحدان خود فشار می‌آورد تا نقش شرکت‌های تجهیزات مخابرات چین نظیر هوآوی را محدود کنند. آمریکا نگران آن است که این تجهیزات ممکن است توسط دولت چین برای مقاصد جاسوسی استفاده شود. هوآوی منکر این ادعاست.

مشارکت کنندگان این نشست امنیتی که در پراگ، پایتخت چک برگزار شد در این توافق اعلام کردند: «مخاطره کلی نفوذ بر یک عرضه کننده توسط یک کشور ثالث باید لحاظ شود».

این توافق غیرالزامی است و در آخرین روز این نشست دو روزه صادر شد. نمایندگانی از اتحادیه اروپا، ناتو و کشور‌هایی نظیر آمریکا، آلمان، ژاپن و استرالیا در این نشست حضور داشتند. هدف کلی از این نشست تدوین کلیات اقداماتی برای تشکیل رویکردی هماهنگ نسبت به سیاست گذاری‌های امنیتی بود.

منابع دیپلماتیک گفتند شرکت کنندگان در این نشست آماده امضای هیچ گونه اسنادی در پراگ نبودند، زیرا هنوز مناظره‌های مربوطه در پایتخت این کشور‌ها درباره این مساله به نتیجه نرسیده است.

چین یا نمایندگانی از هوآوی به این نشست دعوت نشده بودند با این حال شرکت کنندگان گفتند هیچ کشوری را هدف نگرفته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار