۱۸۰ میلیارد ریال مالیات صادرکنندگان خراسان شمالی استرداد شد

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: ۱۸۰ میلیارد ریال از مالیات و عوارض ارزش افزوده صادرکنندگان استان در سال گذشته استرداد داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، یوسف یعقوبی نژاد مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: این میزان مالیات متعلق به ۱۷ شرکت بزرگ صنعتی بود که اهم آن‌ها متعلق به شرکت پتروشیمی خراسان و مجتمع صنعتی اسفراین است.

وی افزود: استرداد این میزان مالیات در سال ۹۷ به دلیل قرار گرفتن پرونده‌های صادراتی در اولویت برنامه‌های کاری این اداره کل بسیار بیشتر از سال ماقبل آن بوده و رشد بسیار بالایی داشته است.

یعقوبی نژاد گفت: بر این اساس پرونده‌هایی که در خصوص صادرات به این اداره کل ارجاع داده شدند در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی و اگر مبالغ مالیاتی قابل استرداد بود بازگشت داده شدند.

وی گفت: هم اینک تمامی اعتبارات پرداختی بابت تولید محصول و یا خرید محصولی که صادر شده به صادرکنندگان مسترد شده است.

یعقوبی نژاد گفت: این در حالی است که حتی کالا‌های معاف از مالیات بر ارزش افزوده از قبیل کود اوره که مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیست هم در صورت صادرات، مبالغ پرداختی برای هزینه‌های انجام گرفته جهت حمایت از صادرات به شرکت استرداد داده شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس ماده ۱۴۱ قانون مالیات‌های مستقیم ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از صادرات خدمات و کالا‌های غیرنفتی و محصولات بخش کشاورزی و ۲۰ درصد درآمد حاصل از صادرات مواد خام مشمول مالیات با نرخ صفر درصد می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی به مالیات بر عملکرد صادرکنندگان نیز اشاره کرد و گفت: تمامی صادرکنندگانی که صادرات غیرنفتی دارند در صورت تسلیم به موقع اظهارنامه و مدارک و اسناد و دفاتر لازم می‌توانند مشمول استرداد مالیاتی شوند

 مردم خراسان شمالی پارسال ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال مالیات پرداخت کردند که این میزان در مقایسه با سال ۹۶، بیش از ۱۳ درصد رشد داشته است .
از این میزان هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال مالیات مستقیم و مالیات بر عملکرد و ۹۸۰ میلیارد ریال مالیات غیرمستقیم و مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ م

استرداد مالیات صادرکنندگان خراسان شمالی

برچسب ها: صادرات ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.