بارش‌های سال آبی جاری بوشهر در ۱۴سال گذشته بی‌سابقه بود

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۹۷) تا کنون به طور میانگین، ۳۵۸.۷ میلیمتر باران در استان باریده که در ۱۴سال گذشته بی سابقه بوده است.

زهرا راستگو در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افزود: بیشترین بارش در چند سال گذشته با ۳۹۲ میلیمتر مربوط به سال آبی ۸۴-۸۳ بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۸۸ درصدی بارش‌ها نسبت به پارسال، بیان کرد: پارسال در همین مدت، ۱۲۴.۴ میلیمتر بارش در استان ثبت شده بود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر میانگین بلند مدت بارش استان بوشهر را ۲۶۵ میلیمتر عنوان کرد و ادامه داد: میزان بارندگی‌های امسال نسبت به دوره بلند مدت ۳۵.۴ درصد افزایش داشته است.

راستگو گفت: بیشترین بارش از ابتدای سال آبی جاری تا کنون، با ۴۸۴ میلیمتر مربوط به شهرستان دیلم بوده و کمترین بارش به میزان ۲۱۲ میلیمتر در عسلویه ثبت شده است.

وی بیان کرد: بارش‌های امسال می‌تواند وضع کشاورزی و سفره‌های زیر زمینی استان را بهبود بخشد، اما جبران پیامد‌ خشکسالی‌های گذشته نیازمند تداوم بارش‌‌ها در سال‌های آینده و حفاظت از منابع آبی است.

انتهای پیام/ک

۳۵۸.۷ میلیمتر باران در استان بوشهر بارید

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.