تولید یک هزار حوله سنتی حجاج در خراسان جنوبی

معاون آموزش و اشتغال بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر تامین یک هزار حوله سنتی برای حجاج استان را سفارش گرفته ایم.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حسینی معاون آموزش و اشتغال بسیج سازندگی خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از کارگاه حوله بافی با حضور رئیس سازمان سازندگی کشور گفت: در حال حاضر از ۲۵۰ کارگاه حوله بافی توسط بسیج سازندگی حمایت می‌شود که برای ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار طی تفاهم نامه‌ای با مدیریت حج و زیارت استان بحث تامین حوله احرام حجاج در راستای حمایت از کارگاه‌های خانگی اشتغال انجام می‌شود، افزود: در حال حاضر تامین یک هزار حوله سنتی برای حجاج استان را سفارش گرفته ایم.

حسینی با اشاره به اینکه هزینه هر حوله سنتی احرام برای حجاج ۷۵ هزار تومان برآورد می‌شود، افزود: این کارگاه بافت ۲۰۰ حوله احرام را انجام خواهد داد.

معاون آموزش و اشتغال بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: در مدت یک روز می‌توان سه حوله احرام با ابعاد ۲*۱ متر بافت و روزانه ۱۰۰ هزار تومان درآمدزایی برای یک نفر دارد.

وی با تاکید بر اینکه هدف از انجام این کار گسترش این طرح در سطح کشور است، بیان کرد: سال گذشته یک میلیارد و ۸۳۴ میلیون تومان به کارگاه‌های مختلف اشتغال تسهیلات پرداخت شده است.

حسینی ادامه داد: با پرداخت این تسهیلات تاکنون ۱۴۵ کارگاه شامل پرورش زنبور عسل، دامپروری، ماکیان، حوله بافی، صنایع دستی و تولیداتی که در راستای اقتصاد مقاومتی است ایجاد شده است.

معاون آموزش و اشتغال بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: امسال در بحث حمایت و پشتیبانی از کارگاه‌های اشتغال ایجاد ۴۸۰ کارگاه در دستور کار است که بحث آموزش آن نیز پیگیری می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

فعالیت ۱۴۵ کارگاه آموزشی در راستای اقتصاد مقاومتی

برچسب ها: حج و زیارت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار