۱۸۴ طرح محرومیت زدایی به همت جهادگران در خراسان جنوبی اجرا و امروز به صورت همزمان بهره برداری شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، سرهنگ دوم هنری رئیس بسیج سازندگی استان در همایش استانی رسم هجرت که با حضور ۴۵۰ تکمیل ۱۸۴ طرح محرومیت زدایی در خراسان جنوبی جهادگر و رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در بیرجند برگزار شد گفت: این طرح‌ها از زمستان پارسال تاکنون با هزینه ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در استان اجرا شد.

 وی افزود: از زمستان پارسال تاکنون ۴۰ هزار طرح محرومیت زدایی در کشور آغاز شد که از این تعداد ۷۵۰ طرح سهمیه خراسان جنوبی است و تاکنون ۱۸۴ طرح به اتمام رسیده است.

سرهنگ دوم هنری ادامه داد: ۳۱ طرح لایروبی قنوات، ۶ طرح کانال انتقال آب، ۱۶ استخر ذخیره آب و ۵۱ کارگاه اشتغال روستایی از مهمترین طرح‌های محرومیت زدایی اجرا شده در استان است.

رئیس بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی افزود: همچنین پارسال با همکاری دستگاه‌های اجرایی، آستان قدس رضوی، بنیاد برکت و قرار گاه پیشرفت و آبادانی سپاه ۲۸۵ طرح با هزینه ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در خراسان جنوبی اجرا شد.

وی به آموزش‌های تخصصی جهادگران در حوزه امداد و نجات اشاره کرد و افزود: در این زمینه ۴۲۰ جهادگر آموزش‌های امداد و نجات را فرا گرفتند.

رئیس بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی گفت: ۱۵۰ جهادگر برای انجام کمک‌های امداد و نجات در سیل فروردین امسال به مناطق سیل زده اعزام شدند.

سرهنگ دوم هنری از افزایش ۵۰ درصدی حضور جهادگران در روستا‌ها در نوروز امسال خبر داد و گفت: در این ایام ۲ هزار جهادگر در مناطق روستایی حضور یافتند و برای اجرای این طرح‌ها یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان تأمین اعتبار شد که نیمی از این اعتبار را خیران تأمین کردند.

انتهای پیام / ط ا

افزایش ۵۰ درصدی حضور جهادگران در روستا‌ها در نوروز امسال

برچسب ها: اشتغال ، امدادو نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.