مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به ۳۱ هزار هکتار رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۱ هزار و ۲۷۰ هکتار از مراتع شهرستان‌های کنارک، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دلگان و ایرانشهر تا کنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به ۳۱ هزار هکتار رسیدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، غلام حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مبنی بر هجوم دسته‌های ملخ از آن سوی مرز و استان‌های دیگر به سیستان و بلوچستان مبارزه با این آفت از ۱۳ اسفند ماه سال گذشته در این استان آغاز شد.

وی افزود: ۱۱ هزار و ۵۳۰ هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان به ملخ پوره و ۱۹ هزار و ۷۴۰ هکتار به ملخ بالدار اختصاص دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: شهرستان کنارک با ۱۱ هزار و ۹۱۰ هکتار بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی این استان را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر لزوم مبارزه سریع و به موقع با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان گفت: دامنه مبارزه با این آفت هم اینک به ۶ شهرستان این استان رسیده است.

زورقی افزود: بر اساس اعلام سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) حمله ملخ به این استان همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: ضروریست کشاورزان در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/ع

۱۱ هزار هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان اختصاص دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار