بیش از ۹۵ درصد کانون‌های مالاریاخیز سیستان و بلوچستان سم‌پاشی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از سم پاشی بیش از ۹۵ درصد کانون‌های مالاریا خیز در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

بیش از ۹۵ درصد کانون‌های مالاریاخیز سیستان و بلوچستان سم‌پاشی شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سیدمهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از سم‌پاشی بیش از ۹۵ درصد کانون‌های مالاریاخیز در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۳۰۰ هزار مورد نمونه برداری از افراد مشکوک به مالاریا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شده که ۴۶ مورد مالاریا از همین طریق شناسایی و بلافاصله اقدامات درمانی برای آنان آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: همه فعالیت‌های حذف مالاریا از قبیل سم‌پاشی کانون‌های پرخطر، لاروکشی و مه پاشی و آموزش گروه‌های هدف با قوت در حال انجام است. انتقال محلی مالاریای فالسیپارم نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد کاهش یافته است.

طباطبایی اظهار داشت: حدود ۹۵ درصد کانون‌های مالاریا در روستا‌های سیستان و بلوچستان سم پاشی شده و تا پایان سال ۹۸ ضمن پاکسازی کلیه کانون‌های پرخطر این عملیات را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/ع

 کانون‌های مالاریاخیز سیستان و بلوچستان سم‌پاشی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار