افزایش ۴۴ درصدی زکات جمع آوری شده در کهگیلویه وبویراحمد

زکات جمع آوری شده سال ۹۷ در کهگیلویه وبویراحمد نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، دبیر شورای زکات  کهگیلویه وبویراحمد در نشست این شورا میزان زکات جمع آوری شده در سال ۹۷ در استان اعم از زکات فطریه، واجب و مستحب را ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت:این در حالی است که این میزان در مدت مشابه پارسال ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

مبشری افزود:۳۵ درصد از میزان زکات جمع آوری شده پارسال صرف کمک به نیازمندان و بقیه برای اجرای طرح‌های عمرانی نظیر ساخت مسکن مددجویی و مسجد هزینه شده است.

وی میزان تعهد زکات جمع آوری شده استان در سال ۹۷ را ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برشمرد و گفت:میزان زکات جمع آوری شده استان در سال ۹۷، ۱۱۲ درصد نسبت به میزان تعهدات رشد داشته است.

مبشری میزان تعهد زکات امسال استان را حدود ۷ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پیش بینی می‌شود با توجه به بارش‌های خوب امسال، افزایش محصول و کارنامه درخشان مردم استان در پرداخت زکات این میزان تعهد محقق شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندارکهگیلویه وبویراحمد  هم با اشاره به مسئله مهم زکات و برکات آن در جامعه گفت: تحقق این فریضه مهم موجب محرومیت زدایی و کمک به دولت در اجرای طرح‌های عمرانی می‌شود.

نظری افزود:دولت این آمادگی را دارد تا در تامین هزینه‌های تبیین، تبلیغ، جمع آوری و نحوه هزینه کرد زکات ائمه جمعه و مسئولان کمیته امداد استان را کمک و همراهی کند.

رئیس شورای زکات استان هم با اشاره به آثار فردی و اجتماعی پرداخت زکات در جامعه گفت:فقرزدایی، بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم و کاهش هزینه‌ها در اجرای طرح‌های عمرانی از جمله این آثار است.

حجه الاسلام والمسلمین حسینی افزود:اهمیت، فواید و برکات این فریضه باید برای مردم توسط ائمه جمعه، مسئولان، اصحاب رسانه به ویژه صداوسیما بازگو شود تا بدانند اگر زکات خود را پرداخت کنند نه تنها از مال آن‌ها کم نمی‌شود بلکه بر آن افزوده می‌شود.

امام جمعه یاسوج عمل نکردن واقعی به وظایف شرعی و دینی را عاملی مهم در رنگ باختن احکام الهی و اسلامی در جامعه دانست و گفت:همه وظیفه دارند در قبال احکام الهی و دینی در هر مقام و مسوئلیت و زمان و مکانی خود را در برابر این احکام مسئول بدانند و در نهادینه کردن آنان در جامعه تلاش کنند.

رئیس شورای زکات استان همچنین بر برنامه ریزی درست در زمینه‌های شیوه تبلیغ، جمع آوری و هزینه کرد زکات جمع آوری شده در استان با رعایت اولویت‌ها و قانون شرع اسلام تاکید کرد.

 انتهای پیام/غ

افزایش زکات در استان

 

برچسب ها: زکات ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.