معاون صنایع دستی اردبیل:

رشته‌های منسوخ صنایع دستی در اردبیل احیا می‌شود

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: رشته‌های منسوخ صنایع دستی مانند مسگری در اردبیل، شال بافی در خلخال و اوجاق قراقی در مغان در استان اردبیل احیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ملکه گلمغانی زاده، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در اولین سمینار روسای شهرستان گفت: رشته‌های منسوخ صنایع دستی مانند مسگری در اردبیل، شال بافی در خلخال و اوجاق قراقی در مغان در استان اردبیل احیا می‌شود.

وی افزود: در سال رونق تولید به دنبال ایجاد بازارچه‌های دایمی و غیردایمی صنایع دستی در استان خواهیم بود که در حمایت از تولیدات صنعتگران انجام خواهد گرفت.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان داشت: در حوزه آموزش صنایع دستی نیز اقدامات ویژه‌ای انجام گرفته که مقدمه‌ای برای فعالیت در صنایع دستی خواهد بود.

گلمغانی زاده ادامه داد: برنامه ریزی‌های لازم جهت دریافت نشان بین المللی جغرافیایی برای رشته قلم زنی نیز در حال انجام است که امیدواریم این موضوع در آینده نزدیک محقق شود.

وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در طول تابستان و با مناسبت‌های ویژه در شهرستان‌ها و برگزاری نمایشگاه آثار صنایع دستی هنرمندان استان همزمان با اجلاس اکو از جمله برنامه‌های ما خواهد بود.

انتهای پیام/ح

ایجاد بازارچه‌های دایمی و غیردایمی صنایع دستی در اردبیل

برچسب ها: صنایع دستی ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.