میدانی در شهرری به نام شیخ صدوق نام گذاری شد

روز پنجشنبه با حضور جمعی از علما و مسئولان شهری میدانی در شهرری به نام شیخ صدوق نام گذاری شد.

میدانی در شهرری به نام شیخ صدوق نام گذاری شدبه گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،مراسم نامگذاری میدان شیخ صدوق روز پنج شنبه با حضور حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرری، حجت الاسلام کنگرلو رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی کارشناس مذهبی و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم مسئول امور فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری اظهار داشت: نامگذاری این میدان به نام شیخ صدوق به درخواست ساکنان منطقه و تصویب شورای شهر تهران انجام شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن خانی تصریح کرد: شیخ صدوق از بزرگترین شخصیت‌های جهان اسلام، شیعه و از برجسته‌ترین چهره‌های درخشان علم و فضیلت به شمار می‌رود و بهترین الگو برای نسل امروز و نسل‌های آینده است.

وی تصریح کرد: نامگذاری این میدان به نام شیخ صدوق نقش موثری در شناسایی این شخصیت علمی و دینی دارد.

گفتنی است: شیخ صدوق از علمای شیعه در قرن چهارم هجری قمری که بزرگترین محدث و فقیه مکتب حدیثی قم به شمار می‌آید و حدود ۳۰۰ اثر علمی به او نسبت داده شده، ولی بسیاری از آن‌ها امروزه در دسترس نیست.

وی در سال ۳۸۱قمری با بیش از ۷۰ سال سن درگذشت و امروزه آرامگاهش در ابن بابویه شهر ری زیارتگاه مسلمانان و محل استجابت دعای مؤمنان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار