تجلیل از خادمان قرآنی سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم/ باشگاه خبرنگاران جوان تقدیر شد

مراسم تجلیل از خادمان قرآنی سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن و اهالی رسانه در سازمان اوقاف برگزار شد.

تجلیل از خادمان قرآنی سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم/ باشگاه خبرنگاران جوان رتبه اول گزارش‌های تلویزیونی را کسب کردبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،پس از برگزاری سی و ششمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم، صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و سید عباس سلیمی مشاور قرآنی این سازمان، حجت الاسلام والمسلمین عرفاتی سرپرست شبکه قرآن سیما و جمعی دیگر از مدیران قرآنی کشور مراسم تجلیل از خادمان قرآنی این رویداد بزرگ و اهالی رسانه در ساختمان مهر سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد‌.

در ابتدای این مراسم نیز پس از تلاوت قرآن کریم، گزارشی از پژوهش‌های افکارسنجی در طی برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برای حضار در سالن به نمایش درآمد و پس از آن نیز بابک حمیدیا ضمن اشاره به نکات علمی و آماری افکار سنجی مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: برای انجام این پروژه افکار سنجی هفت دسته مخاطب داوران، متسابقین، بازدیدکنندگان و حاضران در مصلی و هتل هما، عوامل اجرایی، اساتید و کارشناسان قرآنی و عموم مردم تهران را برای رصد قرآنی این مسابقات در نظر گرفتیم. آنچه اساتید و کارشناسان درخصوص مسابقات ابراز کردند به کیفیت بالا و نظم مسابقات اشاره کردند و سویی دیگر پیشنهادهایی برای بهبود بهتر و انتقال مکان مسابقات داشتند.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه مسابقات قرآنی ایران نسبت به دیگر مسابقات جهانی گفت: بسیاری از قاریان و شرکت ‌کنندگان به سطح بالای برگزاری مسابقات ایران نسبت به دیگر مسابقات جهان اسلام اشاره کردند، البته ما توانستیم در این دوره بیشترین نظرات اساتید و کارشناسان را داشته باشیم. همچنین میزان خبرگی داوران نیز در سطح بالایی ارزیابی شد و بیشترین نظرات به سمت کیفیت بالای برگزاری مسابقات بوده است.
حمیدیا افزود:سن بین ۲۶ تا ۴۰ بیشترین افرادی بودند که در مسابقات حضور داشتند و نزدیک به ۲۸ درصد از آن‌ها نوجوانان و جوانانی بودند که امیدواریم این نوجوانان از شرکت‌کنندگان آینده مسابقات قرآنی باشند‌.

حمیدیا در پایان ادامه داد: نزدیک به ۴۰ درصد از مخاطبان قرآنی از انعکاس‌های تلویزیونی ابراز خرسندی داشتند و تا امروز نیز تبلیغات محیطی و شهری موثر واقع شده است و این نشان می‌دهد که در این حوزه ها نیز می‌شود بیشتر کار کرد و جای پیشرفت خواهیم داشت. بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد از مخاطبان به اثر گذاری این مسابقات در وحدت اسلامی در بین کشورهای جهان اسلام اشاره کردند و این رویداد را اتفاقی مهم در این عرصه می‌دانند.

در ادامه مراسم نیز کلیپی از روند برگزاری این دوره از مسابقات و تلاوت قاریان قرآن کریم پخش شد و پس از آن حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی رئیس مرکز رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم رقم نخورد مگر با اهتمام و همکاری شما دوستان و خادمان قرآن است. مسابقات قرآنی ایران خیلی سال است که فقط متعلق به سازمان اوقاف نیست و به یک مسابقات ملی تبدیل شده است‌‌ و به حق این رویداد بزرگترین المپیاد قرآنی است و سال گذشته نیز مقام معظم رهبری مسابقات قرآنی را به جشنی قرآنی تعبیر کردند و امسال نیز از این رویداد بزرگ به رویدادی شیرین و قرآنی یاد کردند.

وی در ادامه گفت: اگر همکاری شما عزیزان در این مسابقات نباشد، این رویداد حبس می‌شود. خوشبختانه براساس آماری که همکاران ما در موسسه افکارسنجی بدست آوردند، این مسابقات از انعکاس خوبی در رسانه ها، محیط شهری و ... داشت. امسال فرآیند مسابقات دروه سی و هفتم را زود تر آغاز خواهیم کرد و از امروز شما می‌خواهیم که در این زمینه با ما همفکری داشته باشید.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی یادآور شد: این مسابقات برای سازمان اوقاف نیست و متعلق به جمهوری اسلامی ایران است، اگر ضعف و نقصی است از بنده بود و تمام برکات این مسابقات از شما دوستان است.

تجلیل از خادمان قرآنی سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم/ باشگاه خبرنگاران جوان در گزارش‌های تصویری اول شد

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه و نماینده ولی فقیه نیز در ادامه این مراسم گفت: قرآن برتر از او نیست و شرافت همین بس که شما در خدمت این مصحف شریف هستید. اولین وحی منزلی که لفظ قرآن در آن به کار رفته در آیات نورانی سوره حشر است.

وی در ادامه بیان کرد: افتخار داریم که امروز در خدمت شما عزیزان باشیم، کسانی که با همت شما این دوره از مسابقات برگزار شد و تقاضا می‌کنم سال آینده پر قدرت تر در کنار هم باشیم و این کار را بیش از پیش با کیفیت‌تر ادامه دهیم.

نماینده ولی فقیه با اشاره به سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، و دفاع قرآن از متولیان، قاریان و حافظان قرآنی در آخرت، افزود: ان‌شاالله بتوانیم بهترین مسیر زندگی را سبک قرآنی انتخاب کنیم و آن چنین باشیم که قرآن می‌خواهد.

در ادامه مراسم نیز از خادمان قرآنی سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم و اهالی رسانه‌های قرآنی نیزتجلیل شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار