سهمیه ۳۵۰۰ نفری زائران حج تمتع در استان کرمان

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: این استان همواره با مدیریت حج و زیارت، همکاری مدیران کاروان‌ها و مسئولان، بهترین حج را در بهترین شرایط برگزار کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدصادق بصیری، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در همایش متمرکز زائران حج تمتع شهرستان کرمان با اشاره به اعزام سه هزار و ۵۰۰ زائر در قالب ۲۴ کاروان از این استان به مکه مکرمه گفت: این استان همواره با مدیریت حج و زیارت، همکاری مدیران کاروان‌ها و مسئولان، بهترین حج را در بهترین شرایط برگزار کرده است.

وی افزود: اگر مسلمانان با وحدت و همبستگی از جامعه بشری شرک‌زدایی می‌کردند، اقتصاد و امنیت آن‌ها بیش از پیش حاصل می‌شد.

وی با بیان اینکه امروز استکبار جهانی در برابر ما قد علم کرده است، تصریح کرد: در سال ۹۷ ده‌ها تیم تروریستی درصدد بر هم زدن آرامش مردم بودند.

بصیری یادآور شد: با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج)، مردم و مسئولان، خیال خام دشمنان حاصل نشد و با اقتدار جمهوری اسلامی ایران، در اجتماعات بزرگی مانند راهپیمایی اربعین حسینی که بالغ بر ۲ میلیون نفر شرکت داشتند مشکل امنیتی نداشتیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان همچنین از زائران حج تمتع خواست: در این سفر معنوی، نکات مربوط به مقابله با تروریسم و بیوتروریسم را همواره مد نظر قرار دهند.

بصیری از حج به‌عنوان پایگاه و مدرسه بزرگ توحیدی یاد کرد و گفت: اقداماتی که باید برای بهره‌مندی بیشتر از سفر معنوی حج تمتع انجام شود به بخش‌های حاکمیتی و زائران تقسیم می‌شود.

وی تأکید کرد: به فرموده امام علی (ع)، یک تشنگی معنوی در انسان‌ها وجود دارد که وقتی به خانه خداوند می‌رسند آن را برطرف می‌کنند و زائران حج، مانند کبوتران هستند که به خانه و آشیانه خود پناه می‌برند و این آشیانه هم جایگاه رزق و روزی معنوی آن‌ها و هم جایگاهی برای پناه بردن است.

انتهای پیام/ب

اعزام ۳۵۰۰ زائر از استان کرمان به مکه مکرمه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار