دبیر کارگروه کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

۶ هزار تن کاغذ از گمرکات ترخیص می‌شود

انتظامی گفت: به زودی حواله ۳۰۰۰ تن کاغذ مطبوعاتی و ۳۰۰۰ تن کاغذ چاپ و نشر که از گمرکات ترخیص شده است، برای مصرف کنندگان صادر می‌شود.

۶ هزار تن کاغذ از گمرکات ترخیص می‌شودبه گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین انتظامی پس از جلسه امروز کارگروه کاغذ که در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: برای کاهش التهاب و کنترل بازار، به زودی حواله ۳۰۰۰ تن کاغذ مطبوعاتی و ۳۰۰۰ تن کاغذ چاپ و نشر که از گمرکات ترخیص شده است، برای مصرف کنندگان صادر می‌شود.

وی افزود: وظیفه این کارگروه که متشکل از اعضای ستاد تنظیم بازار از جمله وزارت صمت، بانک مرکزی، گمرگ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و صنوف مطبوعات، چاپ و نشر است، تایید ثبت و سفارش‌های کاغذ و نظارت بر توزیع آنهاست.

دبیر کارگروه کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در جلسات این کارگروه تدابیر برای ایجاد هم افزایی این دستگاه‌ها اتخاذ می‌شود، گفت: رهبر معظم انقلاب در بازدید از نمایشگاه کتاب تاکید ویژه بر رسیدگی به موضوع کاغذ داشتند و در پی آن همت دستگاه‌ها مضاعف شد.

وی درباره تدابیر برای رفع وابستگی به واردات کاغذ نیز افزود: قرار شد در این راستا وزارت صمت ظرفیت‌های تولید را افزایش دهند، مشکلاتی درباره واردات پالپ (خمیرکاغذ) وجود داشت که بر رفع آن تاکید شد.

انتظامی درباره زینک نیز گفت: به دلیل اینکه زینک کالای مکمل و مرتبط با صنعت چاپ است قرار شد حواله‌های ما از سوی معاونت فرهنگی و مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

تلاش برای افزایش ظرفیت تولید داخل در زمینه کاغذ

رئیس کارگروه کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: میزان کاغذ مورد نیاز مطبوعات و نشر ما حدود ۱۰۰ هزار تن است و باید تلاش کنیم در این زمینه ظرفیت‌های تولید داخل را افزایش دهیم.

حسین انتظامی در نشست کارگروه کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط در ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ​افزود: ارائه ثبت سفارش‌هایی که در دوره تشکیل کارگروه کاغذ انجام شده و ­اعلام متخلفان به سازمان تعزیرات از کار‌هایی است که باید انجام شود.

انتظامی همچنین گفت: قرار است سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار شرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
اینهمه کاغذ تو گمرک بوده و نمیدادن بیرون ؟
دیگه دلیل وجود فساد از این واضحتر
آخرین اخبار