در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حیرت یک ناشر از میزان بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب/ ناشری که از سود خود به نفع مطالعه مردم گذشت

مدیر غرفه نمایشگاهی انتشارات افق درباره کمّ و کیف برگزاری نمایشگاه کتاب امسال حرف زد.

حیرت یک ناشر از میزان بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب/ ناشری که از سود خود به نفع مطالعه مردم گذشتسیامک علی آبادی مدیر غرفه نمایشگاهی انتشارات افق در قسمت بزرگسال، در حاشیه برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اگر بخواهیم سی و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب را با سی و یکمین دوره برگزاری این نمایشگاه مقایسه کنیم، باید بگویم که میزان بازدید از سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در روز‌های تعطیلات و پنجشنبه و جمعه خیلی خوب بود. من به خاطر مسائل اقتصادی که گریبانگیر همه مردم است، گرانی بیش از حد کاغذ و به تبع آن گرانی کتاب خیلی انتظار استقبال این چنینی مردم از نمایشگاه کتاب را نداشتم. ولی در روز‌های معمولی سی و دومین نمایشگاه کتاب مثل روز اول، چهارم و پنجم این نمایشگاه جمعیت کمتری به نمایشگاه آمدند و چنین استقبالی از نمایشگاه قابل مقایسه با سال گذشته نیست؛ زیرا در سی و یکمین دوره برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فرقی بین روز‌های معمولی و روز‌های تعطیلی نبود.

وی افزود: در کل اگر بخواهیم به مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران بپردازیم، متوجه می‌شویم که مردم مصلای امام خمینی (ره) را به شهر آفتاب ترجیح می‌دهند؛ اما از نظر ناشران، چون شهر آفتاب نمایشگاهی‌تر است، مطلوب‌تر است.

مدیر غرفه نمایشگاهی انتشارات افق در بخش بزرگسال در پاسخ به این سوال که آیا پیش آمده که قصد آوردن کتابی را به نمایشگاه کتاب داشته باشید، اما این امر به دلیل گرانی کاغذ محقق نشده باشد، اظهار کرد: ما تمام تلاشمان را کردیم که همه کتابهایمان را به نمایشگاه کتاب برسانیم و بیشتر از آن تلاش کردیم که قیمتهایمان را متعادل نگه داریم؛ یعنی از سودمان کم کردیم تا مردم بتوانند راحت‌تر خرید کنند.

علی آبادی در خصوص مشکلات موجود بر سر راه برگزاری کیفی نمایشگاه کتاب تهران گفت: فکر می‌کنم همچنان مشکل اطلاع‌رسانی داریم؛ یعنی همچنان راهرو بندی‌ها خیلی طول می‌کشد. سه روز طول می‌کشد که اسم راهرو را به ما بدهند تا بدانیم که غرفه مان در کدام بخش نمایشگاه قرار گرفته است. البته ما می‌دانیم که در مصلی هستیم و مصلی مکانی برای نماز است و نمی‌توانیم خیلی از این فضا انتظار فراهم کردن شرایط مناسبی برای برگزاری نمایشگاه کتاب را داشته باشیم. در واقع ما در مصلای امام خمینی (ره) مهمان هستیم و داریم از یک مکان غیر نمایشگاهی یک استفاده غیر ابزاری می‌کنیم. ما همچنان فکر می‌کنیم که شهر آفتاب تجهیزات بهتری برای برگزاری نمایشگاه کتاب داشت، ولی این را هم می‌دانیم که مردم مصلی را ترجیح می‌دهند. پس سعی می‌کنیم با مشکلات موجود کنار بیاییم.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم کمی ناهماهنگی هم بین مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب هست و این ناهماهنگی دیده می‌شود.

مدیر غرفه نمایشگاهی انتشارات افق در بخش بزرگسال اظهار کرد: امیدوارم روزی برسد که یک نمایشگاه با تجهیزات خوب داشته باشیم که هم غرفه داران و ناشران در آن راحت باشند و هم مردم راحت به آنجا بیایند. امیدوارم سوبسید و یارانه‌ای به خرید مردم اختصاص داده شود؛ البته بن کارت‌های دانشجویی خیلی خوب است. شخصاً اعتقاد دارم که سطح مطالعه مردم خیلی خوب است و ما به نسبت خودمان مردم کتابخوان و آگاهی هستیم.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار