در ارمنستان؛

نمایشگاه برند‌های اورآسیا افتتاح شد

نمایشگاه کالا‌های ایرانی تحت عنوان «برند‌های اورآسیا» با حضور بیش از ۶۵ شرکت ایرانی و تعدادی از شرکت‌های کشور‌های عضو اتحادیه اورآسیا افتتاح شد.

نمایشگاه برند‌های اورآسیا افتتاح شدبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایشگاه کالا‌های ایرانی تحت عنوان «برند‌های اورآسیا» با حضور بیش از ۶۵ شرکت ایرانی و تعدادی از شرکت‌های کشور‌های عضو اتحادیه اورآسیا روز شنبه ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ با حضور جناب آقای تیگران خاچاتریان وزیر محترم توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان و جناب آقای سجادی سفیر محترم کشورمان در ایروان، جناب آقای آندرانیک الکسانیان رئیس محترم اتاق بازرگانی ارمنستان و با شرکت جمعی از مقام‌ها و مسئولین ایرانی و ارمنی در محل اکسپوی ایروان افتتاح گردید.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه جناب آقای خاچاتریان برگزاری این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای معرفی کالا‌ها و محصولات ایرانی به بازار ارمنستان و همچنین اتحادیه اورآسیا دانسته و افزودند:اینگونه نمایشگاه‌ها نه تنها ظرفیت و فضای همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین شرکت‌های ایرانی و ارمنی را توسعه خواهد داد بلکه باعث معرفی کالا‌های ایرانی در اورآسیا خواهد شد.

وزیر محترم توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان با تشکر از ابتکار سفیر محترم کشورمان در برگزاری این نمایشگاه در ارمنستان، امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی بین ایران و اتحادیه اورآسیا را بستر مناسبی برای تسهیل تجارت بین ایران و این اتحادیه دانستند و تاکید کردند در سال ۲۰۱۹ فضای تجارت بین تجار و بازرگانان ایرانی و اورآسیا آسانتر و نقل و انتقال کالا گسترش خواهد یافت.

سفیر محترم کشورمان نیز در مراسم افتتاح نمایشگاه برند‌های اورآسیا با اشاره به در هم تنیدگی و ناگسستنی بودن روابط ایران و ارمنستان در حوزه‌های مختلف تاریخی، فرهنگی و... روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور را بر مبنای برد- برد و بهره گیری تجار ایرانی و ارمنی از منافع این روابط توصیف نموده و افزودند: امنیت تجارت و سرمایه گذاری بین دو کشور بایستی توسط دولت‌ها تضمین شود تا مشوقی برای حضور و فعالیت فعالین اقتصادی در حوزه‌های تجارت و سرمایه گذاری بین دو کشور باشد.

جناب آقای سجادی با تاکید بر کیفیت و تنوع کالا‌های ایرانی افزودند ارمنستان می‌تواند از ایران بعنوان هاب تجارت خود استفاده نموده و نیازمندی‌ها و احتیاجات بازار‌های داخلی خود و اتحادیه اورآسیا را از ایران تامین نماید.

سفیر محترم کشورمان با اعلام اینکه خانه تجارت اورآسیا در ارمنستان بزودی فعالیت خود را آغاز خواهد نمود ابراز امیدواری کرد این مرکز محلی برای نشست تجار دو کشور و برگزاری جلسات B۲B گردیده و فعالین اقتصادی ایرانی و ارمنی را به یکدیگر نزدیکتر نماید.

در پایان مراسم افتتاحیه گروه موسیقی سنتی کشورمان نیز به اجرای برنامه هنری پرداختند. قرار در حاشیه این نمایشگاه موسقی سنتی ایرانی بهمراه غذا‌های بومی نیز به مخاطبان ارمنی ارائه گردد.

لازم به ذکر است در نمایشگاه برند‌های اورآسیا در ایروان شرکت‌های ایرانی در بخش‌های مختلفی نظیر صنایع غذایی، مصالح ساختمانی، فرش، خودرو، وسایل و تجهیزات خانگی، آجیل، مواد پلاستیکی و ... کالا‌های خود را عرضه نموده اند.

این نمایشگاه از روز شنبه به مدت ۴ روز برای بازدید علاقمندان دایر می‌باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار