معاون امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی:

پیگیر حل مشکلات بر سر راه رونق تولید در استان هستیم/استفاده از اختیارات ادارات استان برای رونق اقتصادی

معاون امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت:امسال به طور جد پیگیر حل مشکلات و موانع بر سر راه رونق تولید در استان هستیم.

پیگیر حل مشکلات بر سر راه رونق تولید در استان هستیم/استفاده از اختیارات ادارات استان برای رونق اقتصادیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی رسولیان معاون امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی شامگاه شنبه در جلسه شورای مرکزی بسیج مهندسین صنعتی خراسان رضوی با تأکید به استفاده از ظرفیت حداکثری نهادها، ادارات و سازمان‌های استان برای رونق بخشی به اقتصاد گفت: امسال به طور جد پیگیر حل مشکلات و موانع بر سر راه رونق تولید در استان هستیم و مشکلاتی نظیر بروکراسی اداری در فضای کسب و کار استان، عدم تعامل در بین ادارات استان، مشکلات جدی در فرهنگ کار و کارآفرینی و ... را با توجه به ظرفیت‌های استانی حل خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: مثلث توسعه اقتصادی که از نماینده‌های مجلس، کارگزاران حکومتی و سرمایه گذاران و کارآفرینان با نظارت و همفکری ائمه جماعات تشکیل شده است گامی مهمی برای تعاملات بیشتر ادارات و سازمان‌های مختلف استان در جهت رونق تولید است.

معاون امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: نمونه حل این مشکلات را در شورای فرماندهی اقتصاد مقاومتی داشته ایم که خوشبختانه مشکلات و موانع جدی در این شورا حل شد.

رسولیان با بیان اینکه مشارکت مردم و بخش خصوصی در اقتصاد از تاکیدات مقام معظم رهبری است، افزود: کارآفرینان عابد هستند و مهمترین گام ما برای رونق تولید حمایت و تشویق کارآفرینان و مشارکت مردم در اقتصاد است و باید در راه موانع و مشکلات آن‌ها را مرتفع نمود که باز هم حمایت همه جانبه نهاد‌ها و سازمان‌ها را می‌طلبند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از گام‌های مهم استانداری در حوزه رونق تولید اقتصادی تقسیم بندی استان به ۱۲ منطقه برای اجرای طرح‌های اقتصادی است و در این طرح ۶۸۴ طرح و تفاهم نامه سرمایه گذاری امضا شده است.

معاون امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: در این طرح بیش از ۵۲ هزار شغل ایجاد میشود و بیش‌از ۲۶ هزار میلیارد تومان نیز سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

رسولیان در خصوص برنامه‌های اقتصادی در جهت رونق تولید در قالب مثلث توسعه اقتصادی افزود: ایجاد اشتغال، شناسایی واحد‌های راکد و نیمه راکد اقتصادی و حل مشکلات این واحد‌ها و واگذاری پروژه‌هایی که سرمایه گذاران آن توانایی تکمیل پروژه‌های خود را ندارند از جمله مهم‌ترین برنامه‌های امسال در جهت ایجاد رونق اقتصادی و تولید در استان است.

وی تصریح کرد: امسال ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار بانکی در قالب اشتغالزایی و رونق تولید به کارآفرینان دادن خواهد شد.

در پایان تفاهم نامه‌ای با قرارگاه قدرت نرم سپاه امام رضا (ع) به عنوان معین توسعه شهرک صنعتی کلات منعقد شد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

مردم و بخش خصوصی باید در امور اقتصادی مشارکت کنند

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.